REKLAMA

Stellantis wkracza do królestwa Tesli. Ale jednak się wstydzi

Wystarczyło kilka lat, by autonomiczna jazda stała się czymś normalnym. Choć nie wszyscy z niej korzystają, w przyszłości każdy będzie mógł ją mieć – udowodniło to Stellantis.

Stellantis wkracza do królestwa Tesli. Ale jednak się wstydzi
REKLAMA

Pamiętacie Autopilota dostępne w Tesli? Jeszcze dekadę temu pomysły Elona Muska wydawały się czymś nie z tej ziemi. Dzisiaj kolejne marki pokazują, że wcale nie są gorsze. Do ich grona właśnie dołączył koncern Stellantis, który przedstawił swój autonomiczny system jazdy poziomu 3. Działanie STLA AutoDrive L3 pokazano na przykładzie modelu Jeep Wagoneer S.

REKLAMA

Technologia Stellantis zatrzęsie rynkiem

Zaraz po Tesli na autonomiczną scenę wkroczyły marki, takie jak m.in. Mercedes-Benz, Audi i BMW. Z biegiem czasu technologia stała się powszechna, co pozwoliło innym badać i rozwijać własne systemy. Nikt nie spodziewał się, że do gry wkroczy Stellantis. Co więcej, rzecznik prasowy Stellantis, Dan Reid, powiedział, że: „Technologia jest w pełni rozwinięta i gotowa do wdrożenia”.

Stellantis ma jednak świadomość, że rynek autonomicznej jazdy poziomu 3. wciąż jest ograniczony, dlatego podjęto pewną decyzję: „Podjęliśmy strategiczną decyzję, aby nie wprowadzać jej na rynek w tym momencie. Gdy rynek się otworzy i stanie się bardziej otwarty, przejdziemy do wprowadzania tej zaawansowanej technologii”. Wstydliwy jakiś ten Stellantis.

Wciąż istnieje wiele przeszkód związanych z autonomiczną jazdą. Za przykład można wziąć markę Mercedes-Benz, której technologia nadal nie może być w pełni wykorzystana. Z tego powodu w wielu regionach ich system autonomicznej jazdy poziomu 3. ma ogranicznik prędkości.

A miało być tak pięknie

Stellantis deklaruje, że ich system radzi sobie z trudnymi warunkami pogodowymi i jazdą w nocy. Radary, czujnik i kamery zaprojektowano tak, by mogły czyścić się samodzielnie, zapewne dzięki spryskiwaczom. Niestety STLA AutoDrive L3 działa tylko do prędkości 37 mph (60 km/h). Na szczęście zaprojektowano go tak, by wraz z rozwojem technologii, można było łatwo wprowadzać do poprawki i usprawnienia.

Czytaj więcej o Stellantis:

Koncern Stellantis nie ujawnił, w jakich markach znajdzie się takie rozwiązanie. Przypomnijmy, że w jego skład wchodzi: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Można spekulować, że technologia zawita do modeli z nieco wyższej półki. Jeep Wagoneer S z materiału wideo sugeruje, że jedną z marek wyposażonych w autonomiczny system jazdy poziomu 3. będzie Jeep.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-02-24T15:13:57+01:00
Aktualizacja: 2025-02-24T13:20:24+01:00
Aktualizacja: 2025-02-24T13:05:12+01:00
Aktualizacja: 2025-02-24T10:25:47+01:00
Aktualizacja: 2025-02-21T07:58:44+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T17:01:39+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T12:46:03+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T11:36:24+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA