Schowajcie swoje zwykłe nowe Octavie. Chińczycy dostaną wersję PRO
Kluczowe nowości: będzie strzelać światłem z wybieraka trybów jazdy. Twoja zwykła nowa Octavia na pewno tego nie potrafi.
![Schowajcie swoje zwykłe nowe Octavie. Chińczycy dostaną wersję PRO](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/skoda-octavia-iv-3.jpg)
A przynajmniej ja nie potrafię inaczej interpretować tego zdjęcia prasowego, które chyba trochę przedwcześnie udostępnił serwis CarNewsChina:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/158291348_4121880777844586_8267951822215161824_o.jpg)
Pro-funkcja numer dwa - jeden z reflektorów będzie świecił na tęczowo. Chyba nie jest zaskoczeniem fakt, że będzie to robił wyłącznie lewy reflektor. Tak samo nie zaskakuje to, że prawy świeci mocnym, czysto białym światłem.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/158786536_4121880411177956_3928766418097039083_o.png)
Niestety w tym miejscu kończą się ciekawostki na temat Octavii PRO. Ale jak na Octavię to dwie ciekawostki to i tak doskonały wynik.
Octavia PRO w rzeczywistości nie jest aż tak PRO
Octavia PRO to bowiem po prostu... nowa Octavia na rynek chiński, pod większością względów bardzo zbliżona do tego, co możemy dziś kupić w Europie. Żadne źródła nie wskazują też, żeby w przyszłości miała pojawić się wersja PRO MAX LTE PLUS (przepraszam, ten suchar musiał się gdzieś znaleźć). Wyglądać będzie tak:
Czyli w dużej mierze tak, jak europejska odmiana RS, tyle że ze srebrnym obramowaniem grilla:
![najlepiej sprzedające się modele samochodów w Polsce](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/07/2021-Skoda-Octavia-RS-liftback.jpg)
Możliwe też, że na nadwoziu pojawi się trochę więcej chromowanych akcentów, szczególnie z przodu:
I ciekawostka w nie-ciekawostce: wiele wskazuje na to, że tył Octavii PRO będzie wyglądał prawie dokładnie tak samo, jak jej europejskiego odpowiednika, pomijając oczywiście napis PRO.
A tutaj europejski wariant:
![skoda octavia iv cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/10/skoda-octavia-iv-9.jpg)
Dlaczego jest to chociaż w minimalnym stopniu interesujące? Bo poprzednia Skoda Octavia miała w Chinach po liftingu kompletnie inny tył niż aktualna wtedy europejska Octavia:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/03/Zrzut-ekranu-2021-03-8-o-15.01.05.jpg)
![Skoda Octavia test](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/Skoda-Octavia-1-0-tsi-test-8.jpg)
Komuś w Chinach najwyraźniej dużo bardziej podobał się tył z Superba. Tym razem jednak najwyraźniej zarząd SAIC, który produkuje chińską wersję Octavii, uznał, że z przodu i z tyłu jest ok, nie ma za bardzo sensu zmieniać, biorą co jest i niech tam leci do produkcji.
No dobrze, ale dlaczego PRO?
Żeby było tak jak kiedyś w Europie, ale na odwrót. Kiedyś u nas sprzedawano auta poprzedniej generacji w wersji Classic, odróżniając je tym określeniem od wersji nowszej. Chińczycy natomiast doszli do wniosku, że zamiast zniechęcać do zakupu poprzednika, podkręcą trochę pozycję nowego modelu.
Co - po dłuższym zastanowieniu - nie wyklucza opcji, że np. wersja po liftingu jednak będzie się nazywała Octavia PRO MAX. I że odpowiednie naklejki, czyniące ze zwykłej Octavii tę PRO, trafią za jakiś czas na Aliexpress...
(Zdjęcie główne przedstawia Octavię nie-PRO)