REKLAMA

Peugeot pokazał nowe 508 SW – wygląda obłędnie

Bagażnik o pojemności 530 litrów, próg załadunkowy 63,5 cm od ziemi i design, którego nie powstydziłyby się marki premium.

Peugeot pokazał nowe 508 SW – wygląda obłędnie
REKLAMA
REKLAMA

Mimo boomu na SUV-y w Europie sprzedaje się rocznie ponad 1,4 mln samochodów z segmentu D, czyli tzw. klasy średniej. Klienci w tym segmencie najczęściej zamiast sedanów wybierają bardziej praktyczne kombi. Po premierze 508 w wersji sedan, a właściwie fastback, prezentacja odmiany kombi była tylko kwestią czasu. Szczególnie że decydowało się na nią 65 proc. klientów wybierających 508-kę poprzedniej generacji.

Bernard Hesse – product manager modelu 508 – przyznał, że projektanci przyglądali się Mercedesom CLA i CLS w wersjach Shooting Brake i stwierdzili, że w kwestiach designu są bardzo interesujące. Dlatego zadbali o to, by linia nadwozia 508 SW prezentowała się równie dynamicznie.

Niższy i krótszy od poprzednika

Nowy Peugeot 508 jest o 5 cm krótszy od modelu poprzedniej generacji i prawie 6 cm niższy, ale projektanci zapewniają, że nie odbiło się to niekorzystnie na przestrzeni wewnątrz auta. Bagażnik nowego 508 ma 530 litrów pojemności (o 30 l mniej niż w poprzedniku), a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1780 l.

Wnętrze wersji kombi wygląda równie zjawiskowo jak w pokazanym wcześniej fastbacku. Znak rozpoznawczy najnowszych modeli Peugeota – i-Cockpit – w 508 robi niesamowite wrażenie. Ekran zastępujący zegary oglądany sponad, a nie wewnątrz wieńca kierownicy, pewnie będzie miał tylu zwolenników, co przeciwników. Jednak pod względem designu trudno wyobrazić sobie bardziej efektowne rozwiązanie.

W wyższych wersjach wyposażenia kabina będzie wykończona materiałami imitującymi drewno lub włókno węglowe. I podobnie jak w odmianie pokazanej wcześniej, w wersji kombi nie zabraknie drzwi bez ramek wokół szyb.

Dzięki przeprojektowanej linii dachu pasażerowie siedzący na tylnej kanapie będą mieli więcej miejsca nad głową. Według producenta o 4 cm więcej niż w wersji fastback. Oparcia można odchylić o 27 stopni, co ma pozwolić na zajęcie wygodnej pozycji w długiej podróży.

Do napędu 508-ki SW posłużą turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra i mocy 180 i 225 KM albo turbodiesle HDi – 1.5 o mocy 130 KM i 2.0 o mocy 160 lub 180 KM. W 2019 r. w gamie pojawi się też hybryda typu plug-in (ładowana z gniazdka elektrycznego) potrafiąca przejechać na energii elektrycznej do 50 km.

REKLAMA

Peugeot nie ukrywa, że z nowym 508 celuje w konkurentów z marek premium. Póki co premium jest na pewno cena modelu – auta z serii First Edition kosztują minimum 199 900 zł. Ile będzie kosztować odmiana SW – dowiemy się w przyszłym roku, gdy 508 w tej wersji pojawi się w salonach.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA