REKLAMA

Oto nowy Mercedes klasy E kombi. Czy ma szanse w świecie SUV-ów?

Oto Mercedes klasy E kombi. Nowy model ma oznaczenie W 214 i trafi do sprzedaży jesienią tego roku. Auto jest bardziej przestronne od poprzednika, naszpikowane technologiami, a z wyglądu upodobniło się do modeli z rodziny EQ.

Mercedes klasy E kombi
REKLAMA
REKLAMA

Najnowszy Mercedes klasy E kombi wygląda z przodu wygląda tak:

Mercedes klasy E kombi
a tak prezentuje się od tyłu - to naprawdę piękne auto (na tyle, na ile kombi może być piękne)
Mercedes klasy E kombi

A jaki jest w środku? Deska rozdzielcza wygląda identycznie jak w sedanie, czyli tak:

Mercedes klasy E kombi

Nowy model otrzymał świeżą „twarz” z elementami stylistycznymi zaczerpniętymi z całkowicie elektrycznych modeli EQ. Mowa tu np. o nowym czarnym panelu łączącym grill i reflektory. Poza tym Mercedes przekonuje, że W 214 ma bardziej elegancką linię dachu od poprzednika. Na dynamicznych zdjęciach od producenta wygląda naprawdę smakowicie.

Mercedes klasy E kombi

W porównaniu z odchodzącą do lamusa wersją W 213 to najnowsze dziecko ze Stuttgartu urosło. I tak nowy pojazd jest o 28 mm szerszy i ma o 22 mm większy rozstaw osi, który ma teraz prawie 3 m (2961 mm).  Przy okazji prezentacji tej wersji nadwoziowej Mercedes zwraca uwagę, że bagażnik ma 615 litrów pojemności. Składając kanapę (40:20:40) można zwiększyć objętość do 1830 litrów. W hybrydzie typu plug-in kufer ma odpowiednio 460 i 1675 litrów.

Mercedes klasy E kombi zostanie wyposażony w najnowszą, trzecią generację systemu MBUX Superscreen z rozszerzoną rzeczywistością, asystentem głosowym i pełną łącznością internetową pozwalającą np. na streaming. Poza tym dzięki sztucznej inteligencji pojazd może uczyć się nawyków kierowcy i coś zasugerować lub nawet wpłynąć na korzystanie z samochodu. Nowe W 214 będzie potrafiło zadbać o siebie w miejskiej dżungli dzięki funkcji automatycznego parkowania (wcześniej dostępnej wyłącznie w Klasie S).

Co pod maską?

Mercedes klasy E kombi będzie sprzedawany na początku w trzech wersjach silnikowych. Są to E200 (204 KM), E220 d (197 KM) oraz E 300 e (systemowe 312 KM). Pierwsza i druga wersja ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy lub diesel i są to miękkie hybrydy dzięki zastosowaniu 48-woltowej instalacji elektrycznej. W obu przypadkach moc przekazywana jest przy pomocy dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic. E 300 e to wariant hybrydowy typu plug-in z akumulatorem o pojemności 24,1 kWh, który będzie potrafił przejechać nawet do 113 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.

Mercedes klasy E kombi jeździ na powietrzu

To już tradycja, że kombi standardowo otrzyma pneumatyczne zawieszenie na tylnej osi. Można je zamówić z opcjonalnym systemem Airmatic ADS+ - elektronicznie kontrolowana praca amortyzatorów. Uniwersalność tego modelu potwierdzają jego możliwości holownicze - auto będzie mogło ciągnąć przyczepy o masie do 2,1 tony.

Czy Mercedes klasy E jako klasyczne kombi ma jeszcze szanse na sukces w świecie SUV-ów? Z pewnością nie będzie mu lekko. Niegdyś było wyborem taksówkarzy, ale dziś „na taryfie” rządzi Prius w LPG. Z kolei prywatni klienci coraz częściej decydują się na SUV-y - sam Mercedes ma ich w ofercie kilkanaście. No to jak przekonać klientów, żeby jednak wzięli kombi? Mam pomysł, bo tapicerka w nowym Mercedesie będzie uszyta z wełny pochodzącej z alpak. No sami powiedzcie, kto nie chciałby siedzieć na miękkim fotelu obszytym alpakowym futerkiem?

REKLAMA

Czytaj dalej:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA