Na nowe BMW usiadł olbrzym. Pachnący świeżością SUV już jeździ
BMW wkrótce wprowadzi do sprzedaży kolejny model zbudowany na platformie Neue Klasse. Po iX3 przyjdzie czas na iX4, czyli wersję z tyłem, który trochę nie pasuje do reszty.

BMW X4 - czyli SUV-a klasy średniej w stylu coupe, z nieco dziwacznym tyłem - raczej należy już traktować w kategorii „kiedyś to było”. Sprzedaż tego modelu nie była tak dobra, jak na to w Bawarii liczyli, więc w nowej generacji spalinowych modeli tego segmentu już go najpewniej nie będzie. Zwykłe X3 ma zresztą już chyba wystarczająco kontrowersyjną stylistykę.
Ale BMW nie porzuca SUV-ów coupe
Fani tego stylu po prostu będą musieli przesiąść się na modele na prąd. Niedawno światło dzienne ujrzało iX3, czyli elektryczny SUV zbudowany na przełomowej platformie Neue Klasse. Wkrótce dołączy do niego wariacja z mocniej opadającą linią dachu (taką, jakby na tyle auta usadowił się olbrzym), czyli iX4.
Fotografowie przyłapali już zamaskowane egzemplarze. Widać, że przód - z małymi „nerkami” w stylu retro - w stosunku do iX3 praktycznie się nie zmienił. Wóz różni się dopiero za słupkiem B. Oprócz innej sylwetki, otrzyma także m.in. cieńsze lampy LED z tyłu. Nie każdemu się to wszystko spodoba, choć mam wrażenie, że SUV-y coupe z generacji na generację robią się coraz bardziej proporcjonalne. A może po prostu już nam się opatrzyły?
Pod względem wymiarów iX4 ma być nieco dłuższy od wspomnianego iX3 (które mierzy 4783 mm) przy zachowaniu tego samego rozstawu osi (czyli 2898 mm). Oczekuje się również poprawy aerodynamiki - współczynnik oporu powietrza (Cx) może spaść poniżej 0,24, co wpłynie na zwiększenie zasięgu. Będzie więc - oprócz kwestii stylu i gustu - także jakiś racjonalny argument za dopłatą do droższego o kilkanaście albo i kilkadziesiąt tysięcy złotych iX4.
Silniki: jak w iX3
Pod względem napędu iX4 będzie dzielić gamę z iX3. Oznacza to wersję z jednym silnikiem i z napędem na tył, a także odmianę iX4 xDrive 50 z dwoma silnikami elektrycznymi. W późniejszym czasie pojawi się prawdopodobnie sportowa wersja M Performance, wykorzystująca układ o mocy przekraczającej 500 KM.
Debiut BMW iX4 przewidywany jest na drugą połowę 2026 roku, a model trafi do produkcji w zakładach w Niemczech. Będzie to drugie elektryczne coupe SUV w ofercie marki po iX2. Później dołączy jeszcze większe iX6. W świecie spalinowym dachy zrobiły się za to bardziej tradycyjne.







































