Możesz już zamówić nową Toyotę Yaris Cross. Sprint od zera do setki zajmuje jej dokładnie zero sekund
Nowa Toyota Yaris Cross trafiła już do Polski i można składać na nią zamówienia. Setkę osiągniesz rekordowo szybko, bo dokładnie w zero sekund - przynajmniej jeśli mówimy o cenie.
Ewentualnie tyle, ile będziecie potrzebować na pobranie PDF z nowym cennikiem i otwarcie go. Yaris Cross za mniej niż 100 000 zł zniknął bowiem całkowicie z gry.
Nowy Yaris Cross - co nowego?
Dla szybkiego przypomnienia - przede wszystkim: nowy układ napędowy (130 KM), generujący więcej koni mechanicznych i wyższy moment obrotowy, a co za tym idzie, także i lepsze osiągi. Do tego dochodzi m.in. lepsze wyciszenie, poprawione multimedia, a także drobne zmiany w osprzęcie dotyczącym bezpieczeństwa.
To teraz przejdźmy do cennika.
Nowy Yaris Cross - cena
109 900 zł - taka kwota otwiera obecny cennik, przy czym od razu trzeba zaznaczyć jedną rzecz. O ile cennik na 2023 r. obejmował zwykłą, benzynową wersję 1.5 Dynamic Force 125 KM z manualną przekładnią (96 900 zł za odmianę Comfort, Active była jeszcze tańsza), o tyle cennik na rok 2024 już takich opcji nie przewiduje. Do wyboru mamy więc tylko albo hybrydowe 1.5 o mocy 116 KM i z e-CVT, albo też 1.5, ale o mocy 130 KM, również z e-CVT. W jednym i drugim przypadku można zamówić albo napęd na przednią oś, albo na obie osie (AWD-i).
W rezultacie najtańszy Yaris Cross w bazowej wersji Active zaczyna się właśnie od niecałych 110 000 zł. Zostając przy napędzie na przód można zdecydować się jeszcze na dwa wyższe poziomy wyposażenia - Comfort (115 900 zł) albo Style (127 900 zł). Kombinacja 116 KM i AWD-i ogranicza nasz wybór do Comfort (125 900 zł) albo Style (137 900 zł).
Obstawiam przy tym, że większość osób dopłaci co najmniej do odmiany Comfort, bo znajdziemy tu i aluminiowe felgi, i regulacje odcinka lędźwiowego, i czujniki parkowania z przodu i z tyłu, i kilka innych dodatków, za które sumaryczna dopłata nie jest taka znowu wysoka.
Jeśli natomiast marzy nam się 130 KM w Yarisie Cross, to niestety szykujmy się na wydatki. Najtańszy (!) Yaris Cross z tym układem napędowym dostępny jest co najmniej w wersji wyposażenia Executive, co oznacza, że musimy wydać minimum 137 900 zł. GR Sport to z kolei 146 900 zł, a premierowa Premiere Edition - 148 900 zł. I nie jest to nawet koniec cennika.
Powyżej znajduje się bowiem to samo, ale w wersji z napędem na obie osie, czyli dopłatą w wysokości 10 000 zł. O dziwo nie można połączyć Yarisa AWD-i z GR Sport, wiec do wyboru mamy albo Executive (147 900 zł), albo Premiere Edition za dość radykalne 158 900 zł.
Co sprawia, że trochę nie wiem, jak zakończyć tekst, w którym pojawiła się informacja o Yarisie Cross za blisko 160 000 zł. Jasne, że to wersja specjalna, z 18-calowymi felgami, systemem kamer 360 stopni, HUD-em i podobnymi gadżetami, ale to jednak 160 000 zł. Jeśli też nie wiecie, jak na to zareagować, możecie poczytać więcej o Yarisie Cross: