Możesz już zamówić auto elektryczne na benzynę od Nissana. Znamy polską cenę tego Qashqaia
Nissan Qashqai E-Power właśnie zawitał do Polski. Można go już zamówić, o ile oczywiście uznamy, że co najmniej 173 700 zł to odpowiednia cena za auto tego typu i rozmiaru.
Co jest w tym samochodzie ciekawego? Przede wszystkim układ napędowy - wprawdzie normalnie tankujemy na stacji i niczego sami nie musimy ładować z gniazdka czy ładowarki, ale przepalane paliwo nie służy do napędzania kół. A przynajmniej nie bezpośrednio - rolą silnika spalinowego jest tylko generowanie prądu.
Wygląda to mniej więcej tak:
Efekty? Teoretycznie niskie spalanie - według danych z homologacji ma ono wynosić średnio 5,3 l. Emisja CO2 ma natomiast zamknąć się w okolicach 119 g/km. Nissan Qashqai E-Power powinien być więc odrobinę oszczędniejszy niż RAV4, chociaż nie wiem, czy to takie wielkie osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że RAV4 jest dużo większa.
Trochę lepszą informacją jest to, że Nissan Qashqai E-Power będzie palił również mniej niż Corolla Cross, oferując podobną moc (190 KM w Nissanie, 197 KM w Toyocie) i odrobinę lepsze osiągi (setka w Nissanie w 7,9 s, w Toyocie - 8,1 s, raczej trudne do zauważenia).
Nissan Qashqai E-Power - ile dokładnie trzeba będzie zapłacić?
Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia:
- N-Connecta - 173 700 zł
- Tekna - 190 450 zł
- Tekna + - 198 250 zł
W podstawowej wersji dostaniemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, kamery 360 stopni, cyfrowe zegary 12,3", kamerę cofania, reflektory LED i automatyczną, dwustrefową klimatyzację.
Tekna doda do tego 19-calowe felgi, panoramiczne okno dachowe i HUD, natomist Tekna + - 20-calowe felgi, skórzaną tapicerkę i zestaw audio od Bose.
Jeśli chodzi o dopłatę do E-Power w stosunku do pozostałych opcji napędowych, to najtańsza-najtańsza odmiana benzynowa (1.3, 140 KM, manualna przekładnia) kosztuje 115 200 zł, a jeśli wybierzemy N-Connectę - 144 500 zł. Czyli mamy prawie 30 000 zł dopłaty do E-Powera.
Trochę mniejsza dopłata wyjdzie w przypadku którejś z hybryd, szczególnie z przekładnią automatyczną. 1.3 158 MHEV (czyli taka sobie hybryda) z automatem to w wersji N-Connecta 158 800 zł, a z napędem na obie osie - 166 400 zł. Tutaj dopłata do nietypowego układu napędowego może być już kusząca.
Z drugiej strony, 170 000 zł za Qashqai, 180 000 zł za Corollę Cross - robi się co najmniej dziwnie.