Oto najlepsze auta dla wysokich kierowców. Kto mocno urósł, powinien też sporo zarabiać
Amerykańska organizacja Consumer Reports opisuje najlepsze auta dla wysokich kierowców. Dryblasy muszą głębiej sięgnąć do kieszeni, bo na liście zwycięzców znalazło się m.in. Porsche. Ale nie to, o którym marzycie.

Bycie wysokim wcale nie jest specjalnie fajne. Trzeba ciągle uważać na głowę, w samolotach ma się ochotę uciąć sobie nogi, no i nie jest wesoło, gdy wsiada się do czyjegoś samochodu na tylną kanapę. Z przodu też bywa różnie. Krótkie siedziska, mały zakres regulacji kierownicy, mało miejsca nad głową, szeroka konsola środkowa – to wszystko sprawia, że kierowcy wyżsi niż 1,80-1,85 m wiercą się, ciągle ruszają fotelem, a na końcu i tak wysiadają obolali.
Najlepsze auta dla wysokich kierowców – jakie są?
Mogłoby się wydawać, że odpowiedź brzmi „duże”. Ale zakup ogromnego vana czy SUV-a nie zawsze jest rozwiązaniem. Po pierwsze, drogowe mastodonty niekoniecznie muszą być wzorowe pod względem ergonomii siedzenia. Po drugie, przecież nie każdy może sobie pozwolić na olbrzymi wóz. Wcale nie chodzi tylko o pieniądze, ale i chociażby o wielkość miejsca parkingowego.
Czy istnieją jakieś listy najlepszych aut dla tych, którzy urośli trochę ponad średnią? Owszem – najnowszą przedstawiła właśnie amerykańska organizacja Consumer Reports. „Są na niej głównie nudne wozy” – narzekają redaktorzy z Carscoops. I niestety mają trochę racji.
Oceniano m.in. wygodę wsiadania
Oprócz niej, pod uwagę wzięto np. zakres regulacji foteli i kierownicy. Kto wygrał? Zwycięzcy są podzieleni według kategorii, ale - co zrozumiałe - nie wspomniano o autach sportowych. Wśród aut kompaktowych wygrała Kia Soul – może i ciekawa i kontrowersyjna z zewnątrz, ale całościowo równie porywająca, co słuchanie wykładu o garncarstwie… po węgiersku.
Wśród aut kompaktowych, ale premium, wygrało BMW 2 Gran Coupe. Wśród wozów „Midsize”, czyli średniej wielkości (pamiętajmy, że mówimy o warunkach rynku za Oceanem) wygrało Subaru Legacy (nie-premium) i Audi A6 (premium). W przypadku dużych aut luksusowych palma pierwszeństwa znowu trafiła do Audi, tym razem do A8. W kategorii minivanów najlepsza dla rosłych ludzi okazała się Honda Odyssey.
Najlepsze auta dla wysokich kierowców – jak to wygląda w przypadku SUV-ów?
Odpowiedź wcale nie brzmi „każdy SUV jest wspaniały”. W przypadku aut ze zwiększonym prześwitem, znowu wygrywa Subaru – tym razem w kategorii „Compact SUV” wskazano na Forestera. Wśród wozów tej wielkości, ale premium, wskazano na Audi Q3. Kolejni zwycięzcy to Volkswagen Atlas Cross Sport (SUV średniej wielkości z dwoma rzędami siedzeń), Honda Pilot (SUV średniej wielkości z trzema rzędami), Porsche Cayenne i Audi Q7.
Jakie są wnioski z raportu? Po pierwsze, najlepiej wysokich kierowców traktują Niemcy… i Subaru. Miałem Legacy i potwierdzam, jest projektowane także pod bardziej rosłych, europejskich nabywców. Po drugie, jeśli wysoki kierowca chce jeździć wygodnie czymś ciekawszym, musi głęboko sięgnąć do kieszeni i kupić Audi albo Porsche. Na szczęście dla takich osób, statystyki wskazują, że wyższy wzrost często wiąże się z wyższymi zarobkami…
Czytaj również: