REKLAMA

Porównałem dwa chińskie SUV-y. MG HS kontra Jaecoo 7 - cena, wyposażenie, osiągi i gwarancja

Kiedyś pojęcie „typowi rywale” stosowało się np. do Volkswagena i Opla. Teraz można tak opisać MG i Jaecoo. Chińskie SUV-y coraz skuteczniej walczą o klientów - ale który jest lepszą ofertą?

Porównałem dwa chińskie SUV-y. MG HS kontra Jaecoo 7 – cena, wyposażenie, osiągi i gwarancja
REKLAMA

MG i Jaecoo. Oto dwie marki, o których jeszcze kilka lat temu nie myślałeś. Jeżeli już przez twoją głowę przebiegały literki „M” i „G”, to raczej jako dalekie wspomnienie starych, brytyjskich aut, psujących się częściej niż twoja drukarka. Druga z tych firm wtedy po prostu nie istniała. Nie miałeś pojęcia, że kiedyś będziesz rozważać chińskie auto. A jednak - dziś okazuje się, że wozy z Państwa Środka są coraz częstszym wyborem klientów. W styczniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 2083 sztuk nowych samochodów z Chin, co odpowiadało za rekordowe 4,7 proc. rynku. Najpopularniejsza jest marka MG (koncern SAIC), a tuż za nią uplasowało się Jaecoo (grupa Chery). Tyle że MG oferuje kilka modeli, a Jaecoo - tylko jeden, czyli SUV-a 7.

Co wybrać - MG HS czy Jaecoo 7?

REKLAMA

To dwa kompaktowe SUV-y, które podobnie kosztują i mają dość podobny zestaw wad i zalet. Może i nie są królami precyzyjnego prowadzenia i wyciszenia kabiny, oferują za to niezłą przestronność (tzn. wystarczającą dla niezbyt wielkiej rodziny), a do tego gwarancję i możliwość przeżycia bardzo przyjemnej chwili, jaką jest wyjazd własnym, nowym samochodem z salonu. Porównywalna Toyota czy VW to wydatek dobrych 40 tysięcy więcej. Co najmniej.

Najpierw omówimy MG HS

Taki samochód ma 4,65 m długości, 1,89 m szerokości i 1,64 m wysokości. Rozstaw osi MG wynosi 2,765 m. Napędza go silnik 1.6T o mocy 170 KM (moment obrotowy: 275 Nm), a moc na koła przenosi automatyczna, siedmiobiegowa skrzynia.

MG HS osiąga 100 km/h w 9,6 s. Prędkość maksymalna sięga 195 km/h. Napęd trafia na przód. Pojemność bagażnika: 507 litrów.

MG HS

MG HS - i weźmy pod uwagę tylko wersję z automatem - kosztuje od 126 900 zł za wersję Excite, czyli tańszą z dwóch. Obecnie marka oferuje na ten samochód rabat - cena promocyjna to 118 900 zł.

Co MG HS Excite ma w wyposażeniu?

To m.in. reflektory LED, 19-calowe alufelgi, ekran 12,3 cala z Apple CarPlay i Android Auto, a także adaptacyjny tempomat i elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz system bezkluczykowy i kamera cofania.

Za 137 900 zł (129 900 zł w promocji) można mieć wersję Exclusive, bogatszą m.in. o tapicerkę z imitacji skóry, kamerę 360, pamięć ustawień fotela kierowcy i elektryczną regulację fotela pasażera czy o bezprzewodowe ładowanie telefonu. Ma też o 2 głośniki więcej (8 zamiast 6).

MG oferuje gwarancję mechaniczną na 7 lat lub 150 000 km. Perforacyjna też trwa przez 7 lat i nie ma ograniczenia przebiegu.

Zerknijmy na Jaecoo 7

jaecoo 7 cena

Jaecoo 7 ma 4,5 m długości, 1,86 m szerokości i 1,68 m wysokości, a rozstaw osi to 2,672 m. Napędza go turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego, współpracujący z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Taki SUV, z wyglądu przypominający trochę Range Rovera Evoque (gdy zmruży się oczy, ale jednak) rozpędza się do 100 km/h w 10,3 s i osiąga 180 km/h. Pojemność bagażnika: 564 litrów.

MG HS vs Jaecoo 7

Ta propozycja kosztuje od 139 900 zł za wersję Urban. W gamie jest jeszcze odmiana Offroad (157 900 zł) z napędem AWD. Spójrzmy na wyposażenie Urbana. W standardzie: m.in. tempomat adaptacyjny, system kamer 540 (czyli pokazuje jeszcze to, co pod autem), dach panoramiczny, 19-calowe felgi, reflektory LED, tapicerka skórzana, nawigacja z ekranem 13,2 cala oraz fotele przednie podgrzewane z elektryczną regulacją.

Jaecoo oferuje gwarancję mechaniczną na 7 lat i 150 000 km, 3-letnią gwarancję na lakier i 12-letnią na rdzę i perforację.

jaecoo 7 cena test
Kokpit Jaecoo jest bardziej "cyfrowo-ekranowo-teslowy", podczas gdy środek MG pozostaje bardziej klasyczny.

Czym różnią się obydwa wozy?

MG HS jest większe i ma większy rozstaw osi, powinno więc zapewnić nieco więcej miejsca w środku. Ma jednak mniejszy bagażnik. Jaecoo ma mniej mocy i wolniej przyspiesza, da się jednak wybrać wersję z napędem 4x4, co w MG nie jest możliwe.

W cenie Jaecoo Urban możemy mieć MG HS Exclusive (a gdy weźmiemy pod uwagę rabaty w MG, ten wóz wyjdzie nas taniej). Wtedy MG będzie bogatsze o reflektory adaptacyjne, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika i pamięć ustawień fotela kierowcy. Z kolei Jaecoo wygra obecnością dachu panoramicznego, funkcją sterowania multimediami za pomocą gestów i głosu, gniazdami USB w drugim rzędzie i poduszką kolanową dla kierowcy.

Co wybrać? To bardzo porównywalne oferty. Przed zakupem warto się przejechać. Dopiero jazda próbna (i to najlepiej w zróżnicowanych warunkach) pozwoli wam na wyłonienie faworyta i stwierdzenie, który samochód bardziej do was pasuje. A ponieważ obydwa oferują nieco inny zestaw wrażeń niż te, do których przywykliście w pojazdach europejskich czy japońskich, jest też spora szansa, że uznacie, że nie chcecie jeździć ani jednym, ani drugim.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-03T16:13:44+02:00
Aktualizacja: 2025-04-03T14:12:15+02:00
Aktualizacja: 2025-04-03T12:03:12+02:00
Aktualizacja: 2025-04-01T17:24:50+02:00
REKLAMA
REKLAMA