Mercedes dołożył genialny kolor lakieru do palety E63 AMG
To najważniejsza wiadomość związana z faktem, że Mercedes E63 AMG przeszedł lifting.
![nowy mercedes e63](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-11.jpeg)
Tak, wiem, poprawna nazwa to Mercedes-AMG E 63, ale według wyszukiwarek w Polsce nikt nie korzysta z tej formy. U nas jedyne słuszne jest stare, dobre E63 AMG. I niech tak zostanie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-5.jpeg)
Mercedes E63 AMG wzorem zwykłej Klasy E przeszedł lifting, ale tak nieistotny, że nawet producent nazywa go tylko aktualizacją.
Mamy tu powtórkę z wczorajszej premiery BMW M5. Niby nowy model, ale jak nie postawisz obok starego, to nie idzie poznać co było robione.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-6.jpeg)
Słowo klucz: optymalizacja
Według informacji prasowej, zmiany w aucie zostały „w dużej mierze podyktowane kwestiami technicznymi”. Trzeba było zoptymalizować przepływ powietrza wokół silnika i chłodzenie powietrza doładowującego, więc powiększono boczne wloty powietrza w zderzaku. To chyba sugeruje, że w wersjach przed liftingiem powietrze cyrkulowało nieoptymalnie, czyli auta były niedopracowane, bo silnik jest ten sam.
Z przodu odświeżone E63 AMG ma dodatkowo smuklejsze, diodowe reflektory, a nowa pokrywa silnika ma inne przetłoczenia.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-13.jpeg)
Poszerzono nadkola (o 27 mm), w których pojawiły się szersze koła z obręczami w nowych wzorach.
![Mercedes E63 AMG lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-10.jpeg)
Z tyłu również pojawiły się nowe światła, Mercedes przeprojektował też zderzak.
![Mercedes E63 AMG lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-14.jpeg)
W środku – MBUX i nowa kierownica
Podwójne ramiona, zintegrowane przyciski, mata sensoryczna wykrywająca dotyk dłoni – według Mercedesa kierownica od teraz „tworzy ściślejsze połączenie człowieka z maszyną”.
![Mercedes E63 AMG lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-8.jpeg)
Pojawił się też system MBUX z ekranem dotykowym, gładzikiem, sterowaniem głosowym i specyficznymi dla AMG funkcjami.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-7.jpeg)
Pod maską wciąż V8
Żadnych gniazdek do ładowania ani nawet układu mildhybrid. 4 litry pojemności, dwie turbosprężarki typu twin-scroll, 571 KM w wersji E63 i 612 w E63 S. Niutonometry – odpowiednio 750 i 850. Sprint do setki słabsza wersja zalicza w 3,5 s, mocniejsza – o 0,1 s szybciej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-9.jpeg)
W informacji prasowej można jeszcze przeczytać, że „w ramach liftingu, dzięki zamianom w zestrojeniu oraz elastokinematyce zawieszenia, znacznie wzrósł komfort jazdy”.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-12.jpeg)
Na mnie największe (żeby nie powiedzieć, że jedyne) wrażenie robi ten konfig:
![Mercedes E63 AMG lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-3.jpeg)
Kombi, w nowym dla Klasy E kolorze Blue Magno. Z chromami i na 20-calowych obręczach wygląda obłędnie! Kupujcie sobie te SUV-y, ja zostaję przy kombi.
![Mercedes E63 AMG lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-2.jpeg)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/06/Mercedes-AMG-E63-1.jpeg)