Lifting BMW serii 3 oficjalnie. Większe nerki, węższe światła, to samo piękno
Lifting BMW serii 3 oficjalnie. Poznamy je po kilku istotnych różnicach. Światła stanęły mu na głowie.
![BMW serii 3 lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-13-1180x645.jpg)
Jeden z najlepiej wyglądających samochodów na świecie doczekał się liftingu. Do sieci przedostawały się cząstkowe informacje o tym jak będzie wyglądać seria 3 po liftingu, co tylko zaostrzyło apetyty. BMW w końcu postanowiło pokazać światu jak wygląda odświeżona wersja ich hitu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-5-819x1024.jpg)
Lifting BMW serii 3 postawił światła do góry nogami
Największą różnica jest zmiana kształtu reflektorów — zniknęło charakterystyczne wcięcie u dołu lamp, zwężono je, a paski świetlne z dołu powędrowały do góry, tworząc odwrócone podwójne L. W standardzie znajdziemy LED-owe reflektory, natomiast za dopłatą dostępne są adaptacyjne światła, które poznamy po niebieskich akcentach.
![bmw serii 3 lifting](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-1-927x1024.jpg)
BMW delikatnie powiększyło grill, ale to naprawdę kosmetyczna różnica. Bardziej w oczy rzucają się podwójne żeberka. Wersja po liftingu ma większe wloty powietrza w zderzaku, również wyglądające jak L, czyli gdzieś tutaj można dojrzeć pewną spójność. Dodatkowo każde BMW będzie domyślnie skonfigurowane w najlepszym pakiecie — Shadowline.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-9-819x1024.jpg)
Z tyłu zbyt dużych zmian nie ma — większe wyloty powietrza, trochę szersza średnica rur wydechowych. Całość zabiegów przy przednim i tylnym zderzaku sprawiły, że całokształt samochodu zyskał bardziej agresywny wygląd, czy też jak mówią w dziale marketingu — zyskał sportowy wygląd.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-6-819x1024.jpg)
Wersja M440i dodatkowo będzie miała nowe logo BMW nawiązujące do kultowego logo BMW Motorsport. Tę wersję poznamy również po wydechach w kształcie trapezu i siatce w grillu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-18-1024x683.jpg)
Lifting BMW serii 3 największe zmiany przyniósł we wnętrzu
W środku znajdziemy dwa duże i zakrzywione wyświetlacze ukryte pod jedną taflą szkła. Ten kierowcy ma 12,3 cała przekątnej, natomiast centralny ma aż 14,9 cali. System multimedialny to najnowsza, już ósma odsłona iDrive. W standardzie kierowcy dostaną nawigację BMW opartą na chmurze. Auto korzysta z łączności 5G, bo postęp. Cieszy to, że trzystrefowa klimatyzacja została standardowym wyposażeniem.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-11-1024x683.jpg)
Użycie dwóch ekranów wymusiło zmiany konstrukcyjne w środku. Przeniesiono sterowanie klimatyzacją na ekran główny, dźwignia wybieraka automatycznej skrzyni została zastąpiona przełącznikiem. Lubiłem go, ale cóż, postęp nie bierze jeńców.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-16-1024x683.jpg)
Pod maską bez zmian. Wszystkie wersje silnikowe dostępne w wersji przedliftowej są również dostępne w wersji poliftowej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/05/BMW-3-2022-14-1024x683.jpg)
BMW serii 3 ma trafić do salonów już w czerwcu. A ja nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć je na żywo.