REKLAMA

Nie pytaj kobiety o wiek, mężczyzny o zarobki, a nowego Mercedesa CLA o wagę. Najmniejszy sedan jest cięższy od największego

Są takie pytania, których lepiej nie zadawać, bo wyjdzie się na człowieka bez kultury osobistej. Mówi się, że nie można pytać kobiety o wiek, mężczyzny o zarobki, a teraz dochodzi kolejne pytanie, które potrafi wywołać oburzenie. Ile waży nowy Mercedes CLA?

Nie pytaj kobiety o wiek, mężczyzny o zarobki, a nowego Mercedesa CLA o wagę. Najmniejszy sedan jest cięższy od największego
REKLAMA

Nowy Mercedes CLA wygląda naprawdę dobrze. W moim prywatnym rankingu czterodrzwiowych coupe znajdzie się na wysokiej pozycji. Może nie jestem fanem nowego wnętrza, bo te ekrany trochę mnie przerażają - przy czym wiem, że będą robić niesamowite wrażenie na żywo, bo podobny system znajduje się chociażby w Mercedesie EQS SUV. Ale za to z zewnątrz jest mistrzostwo świata, no może poza świecącym grillem, ale nie można mieć wszystkiego. Patrzycie na hit sprzedaży, ale zapewne taki status osiągnie wersja spalinowa, bo samochody elektryczne nie przyjęły się w Polsce zbyt dobrze. Na taką wersję musimy jeszcze poczekać, ale odkryłem straszną rzecz związaną z odmianą elektryczną.

REKLAMA

Nowy Mercedes CLA jest jak Mercedes klasy S

Najmniejszy sedan Mercedesa waży tyle, co największy. I to nie jest żart. Mercedes CLA w odmianie 350 4Matic z technologią EQ osiąga na wadze 2135 kg. Tak, ten sedan o długości 4723 mm waży ponad dwie tony. Tymczasem bazowy Mercedes Klasy S w odmianie 350d, z sześciocylindrowym dieslem, mierzący 5179 mm, napakowany wyposażeniem waży 2090 kg, czyli o 45 kg mniej niż CLA. Właśnie wybuchł mi mózg. Wam zresztą też. Ale robi się jeszcze lepiej.

Mercedes klasy S występuje również w odmianie przedłużonej, która mierzy 5289 mm, czyli jest o pół metra dłuższa nić Mercedes CLA. Klasa S 350D z większym prestiżem waży 2110 kg, czyli o 25 kg mniej niż CLA.

Zdaję sobie sprawę, że samochody elektryczne są cięższe za sprawą baterii, ale to już wymyka się spod kontroli. Mały sedan ważący więcej niż flagowa limuzyna to coś, co nie śniło się konstruktorom sprzed lat. Owszem, dostajemy za to naprawdę imponujący zasięg, ale aż boję się o stan dróg, gdy nawet małe sedany ważą tak dużo.

Więcej o Mercedesach przeczytasz w:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-13T21:45:39+01:00
Aktualizacja: 2025-03-13T19:02:41+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T16:03:33+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T13:07:36+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T20:40:27+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T19:32:06+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T15:48:16+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA