REKLAMA

Oto nowy Mercedes CLA. Tak dobrze nie wyglądał jeszcze nigdy

Mercedes CLA miał swoje wizualne wzloty (druga generacja) i upadki (pierwsza generacja). Na szczęście - wbrew obawom niektórych - trzecia generacja nie zawodzi i zdecydowanie może się podobać.

Oto nowy Mercedes CLA. Tak dobrze nie wyglądał jeszcze nigdy
REKLAMA

I żeby za długo nie trzymać nikogo w niepewności, najnowszy Mercedes CLA wygląda tak:

REKLAMA

Tak:

A także tak:

I jeszcze zdjęcie rodzinne:

Jest dobrze, więc można przejść do detali.

Nowy Mercedes CLA - co się zmieniło?

Na pierwszy rzut oka - nowy Mercedes CLA jest większy od poprzednika. Długość wynosi teraz 4723 mm (dodatkowe 35 mm), szerokość - 1855 mm (plus 25 mm), wysokość to 1468 mm (plus 29 mm), a rozstaw osi wzrósł do 2790 mm, czyli o dość imponujące 61 mm. Czyli Mercedes CLA ma teraz rozstaw osi zbliżony do... pierwszej generacji klasy E.

O dziwo zmniejszyła się natomiast pojemność bagażnika (o 55 l, do 405 l), ale sumarycznie pojemność bagażników... wzrosła. Nowy Mercedes CLA ma bowiem nie tylko bagażnik z tyłu, ale i z przodu - i to mieszczący do 100 l bagażu.

Co prowadzi nas do dość oczywistego elementu.

Nowy Mercedes CLA debiutuje w wersji elektrycznej, ale śpijcie spokojnie.

Na razie w centrum uwagi są dwie wersje - CLA 250+ z technologią EQ oraz CLA 350 4Matic z technologią EQ. Dopisek "z technologią EQ" jest o tyle istotny, że oznacza, że są to odmiany w 100 proc. elektryczne. W pierwszym przypadku mowa o 200 kW (272 KM) mocy i momencie obrotowym na poziomie 335 Nm. Mocniejsza odmiana to już 260 kW (354 KM) i 515 Nm. Setka na licznikach pojawi się po - odpowiednio - 6,7 lub 4,9 s, natomiast maksymalna prędkość wyniesie 210 km/h.

Imponująco przedstawiają się też zasięgi obu wersji. W jednym i drugim modelu mamy do czynienia z pakietem akumulatorów o pojemności "użytkowej" 85 kWh (ładowanie AC - 11 kW, DC - 320 kW), co ma się przełożyć na maksymalnie 694-792 km dla słabszej wersji i 672-711 km dla mocniejszej.

Na tym jednak docelowa gama się nie kończy. Jeszcze w tym roku zadebiutować ma odmiana z akumulatorami LFP o pojemności netto 58 kWh, która można zakładać, że będzie znacząco tańsza.

Ach, gdyby ktoś pytał - w wersjach 4Matic dodatkowy silnik umieszczany jest przy przedniej osi, natomiast w wersjach z napędem na jedną oś - dostajemy auto tylnonapędowe.

Nowy Mercedes CLA - co z wersjami spalinowymi?

Będą. Zadebiutują na koniec roku i będą do wyboru trzy różne warianty, przy czym póki co nie znamy wszystkich szczegółów na ich temat. Wiadomo tyle, że będą to hybrydy typu mild z "elektrycznym silnikiem zintegrowanym ze skrzynią biegów". Dostępne warianty obejmą napęd na przód, obie osie, a także trzy różne poziomy mocy.

Spalinową podstawą będzie tutaj nowy, 4-cylindrowy silnik (rodzina FAME) o pojemności skokowej 1,5 litra. Całość łączona będzie z 8-stopniową przekładnią i symbolicznym akumulatorem o pojemności 1,3 kWh, który ma jednak zarówno poprawić przyspieszenie (przy jeździe miejskiej), umożliwić "żeglowanie" i obniżyć spalanie.

Chyba jedynym kontrowersyjnym elementem nowego CLA jest wnętrze.


Głównie dlatego, że niemal w całości składa się z wielkich ekranów (w tym opcjonalnego dla pasażera), co w połączeniu z interfejsem systemu pokładowego (MBUX nowej generacji) wygląda - w zależności od wersji wykończenia wnętrza - różnie.

Gdyby ktoś przy tym pytał o wariant bez dodatkowego ekranu, to prezentuje się tak:

REKLAMA

Największą niewiadomą pozostaje w tym momencie kwestia ceny. Oczywiście w Polsce prawdopodobnie większość klientów będzie czekać na pojawienie się odmian spalinowych, ale jedno jest raczej pewne - kiedy tylko pojawią się w cennikach, nie minie wiele czasu, zanim nowy Mercedes CLA zagości na dobre na naszych drogach.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-13T19:02:41+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T16:03:33+01:00
Aktualizacja: 2025-03-12T13:07:36+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T20:40:27+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T19:32:06+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T15:48:16+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA