W końcu. Honda CR-V wjeżdża do Europy razem z kolegami ZR-V i e:Ny1
Honda CR-V będzie dostępna w Europie, razem z Hondą ZR-V i Hondą e:Ny1. Już dawno Honda nie miała tak szerokiego wyboru na naszym kontynencie.
![honda cr-v w europie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436212_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1180x645.jpg)
W końcu - niemal rok po światowej premierze Honda CR-V trafi do Europy. Bardzo mnie to cieszy, bo lubię ten model. W międzyczasie przeszedł delikatny lifting, który widać głównie na grillu. CR-V ma 4,69 m długości, 2,7 m rozstawu osi, szerokość 1,86 m i wysokość 1,7 m.
![honda cr-v w europie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436210_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1024x683.jpg)
Względem poprzednika, którą niedawno testowaliśmy na naszych łamach urosła więc o 7 cm na długość i po kilka centymetrów w pozostałych wymiarach. Bagażnik ma 590 litrów pojemności, więc lepiej niż przyzwoicie.
![honda cr-v w europie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436214_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1024x683.jpg)
![honda cr-v w europie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436213_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1024x683.jpg)
W środku ten samochód przeszedł trochę zmian w stosunku do wersji amerykańskiej. Tradycyjną dźwignię automatu zastąpiły znacznie nowocześniejsze i wygodniejsze przyciski.
![honda cr-v w europie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436204_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1024x683.jpg)
Najbardziej zaskoczyły mnie opcje silnikowe. Spodziewałem się wyłącznie zamkniętej hybrydy, a oprócz niej Honda zaprezentowała hybrydę plug-in. W obu znajduje się ten sam 4-cylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona. Hybryda e:HEV - ta bez gniazdka to układ, który znamy chociażby z obecnej Hondy Civic. Wykorzystuje dwa silniki elektryczne, a łączna moc układu to jakaś tajemnica (w Civiku jest 184 KM). Hybryda plug-in ma zapewnić 82 km zasięgu na samym prądzie, a ładowanie ma trwać około 2,5 godziny, pojemność akumulatora to 17,7 kWh. Niestety japoński producent jest oszczędny w podawaniu danych technicznych.
![honda cr-v europa](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436212_ALL-NEW_HONDA_CR-V_NEW_POWERTRAIN_OPTIONS_FOR_GLOBAL_FAVOURITE-1024x683.jpg)
Drugim modelem, który pokazano jest Honda ZR-V
Honda pozycjonuje go pomiędzy HR-V a CR-V. Moim zdaniem powinni go nazwać Civic Cross, tak jak Toyota zrobiła z Corollą. Miałby dzięki temu większy ładunek emocjonalny i lepie oddawałoby to, że to tak naprawdę podniesiony i przestylizowany Civic.
![honda zr-v](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436074_ALL-NEW_ZR-V_EXPANDS_HONDA_SUV_LINE_UP_WITH_A_STYLISH_SPORTING_DYNAMIC.jpg)
![honda zr-v](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436077_ALL-NEW_ZR-V_EXPANDS_HONDA_SUV_LINE_UP_WITH_A_STYLISH_SPORTING_DYNAMIC-1024x813.jpg)
Długość auta to 4,57 m, szerokość 1,84 m, wysokość 1,61 m, a rozstaw osi to 265 cm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436078_ALL-NEW_ZR-V_EXPANDS_HONDA_SUV_LINE_UP_WITH_A_STYLISH_SPORTING_DYNAMIC-1024x814.jpg)
Układ napędowy jest taki sam jak w Civicu, czyli ma 184 KM i 315 Nm momentu obrotowego. Składa się na niego dwulitrowy silnik benzynowy i dwa silniki elektryczne. Co ciekawe to ZR-V ma trafić do młodych ludzi, którzy "poszukują stylowego, mocnego i przyjemnego w prowadzeniu samochodu".
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436085_ALL-NEW_ZR-V_EXPANDS_HONDA_SUV_LINE_UP_WITH_A_STYLISH_SPORTING_DYNAMIC-1024x683.jpg)
Ostatnim model ma dziwną nazwę. To Honda e:Ny1
To drugi w pełni elektryczny model marki po słodziutkiej Hondzie e. Na pierwszy rzut oka przypomina przestylizowane HR-V i jest to prawidłowe skojarzenie, bo to jest przestylizowane HR-V.
![e:Ny1 honda](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436177_e_Ny1_The_next_all-electric_vehicle_from_Honda_combines_comfort_performance-1024x683.jpg)
![e:Ny1 honda](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436166_e_Ny1_The_next_all-electric_vehicle_from_Honda_combines_comfort_performance-1024x683.jpg)
![e:Ny1 honda](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436180_e_Ny1_The_next_all-electric_vehicle_from_Honda_combines_comfort_performance-1024x683.jpg)
Z jednym wyjątkiem - wnętrze zostało zdominowane przez jeden element.
![e:Ny1 honda](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436173_e_Ny1_The_next_all-electric_vehicle_from_Honda_combines_comfort_performance-1024x683.jpg)
Trochę wygląda jak z Forda Mustanga Mach-E, ma 15,1 cala. Kradnie całe show związane z wnętrzem samochodu.
![e:Ny1 honda](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/436172_e_Ny1_The_next_all-electric_vehicle_from_Honda_combines_comfort_performance-1024x683.jpg)
Akumulator ma 68,8 kWh pojemności i według producenta zapewnia zasięg 412 km. Moc silnika elektrycznego wynosi 150 kW (204 KM), a moment obrotowy wynosi 310 Nm. Według Hondy od 10 do 80 proc. akumulator ładuje się w czasie 45 minut.
Honda CR-V razem ze pozostałymi premierami ma szansę na sukces w Europie. Mamy modny wygląd, dobre i oszczędne napędy. Ciekawi mnie tylko cena.
Czytaj również: