Ford zmienia swoje logo. Robi to tak cicho, że ledwo da się zauważyć
Żyjemy w świecie marek. Klienci kochają wszystko, co ma markę i poza najnowszym nabytkiem redaktora Grabowskiego, to praktycznie każdy samochód dzierży logo jakiejś marki. Producenci samochodów wiedzą, że logo jest arcyważne i dlatego regularnie odświeżają swoje znaki firmowe.
Z logotypami nie ma żartów. Z Wikipedii dowiadujemy się, że Logo (skr. od logogram lub logotyp) to unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji.
Więcej na temat logotypów dowiesz się z tych tekstów:
Każda marka chce być unikalna, charakterystyczna oraz łatwo identyfikowalna w świadomości konsumentów. Dlatego firmy wydają miliony na projekty, zmiany lub poprawki swojego logo. Ostatnimi laty można powiedzieć, że mieliśmy do czynienia z falą premier motoryzacyjnych logotypów. Większość firm wzięła swoje dotychczasowe kolorowe logotypy w 3D i spłaszczyła je do czarnobiałych znaków w 2D (patrz Renault). Niektóre firmy odkurzyły swoje stare logo (patrz Peugeot), a jeszcze inne poświęciły kilka lat pracy tylko po to, żeby nie zmienić prawie nic (patrz Porsche).
Zmiany były różne i było ich wiele, ale producentów ingerujących w swój logotyp połączyło jedno - próbowali zrobić z tego jak największe medialne „halo”. I w tym momencie cały na biało wchodzi Ford, który owszem - również dokonał zmian w swoim logo, ale zrobił to zupełnie po cichu... a my i tak o tym napiszemy - brawo Ford: jeden zero dla ciebie.
Do tej pory logo Ford wyglądało tak:
Nowe logo wygląda tak:
Ford nie ogłosił oficjalnie zmian w designie swojego logo znanego na całym świecie pod nazwą Blue Oval, ale jeden z projektantów marki - Rob Brancheau - potwierdził w rozmowie z Car and Driver, że logo zostało zmodyfikowane. Nie jest to jakaś drastyczna ewolucja i w sumie nic dziwnego, że prawie nikt tego nie zauważył. Co się właściwie zmieniło? Ford zrobił to samo, co większość konkurencji - wypłaszczył logotyp i zerwał z błyskotkami.
Nowe logo zawiera napis „Ford”, ale teraz jest ono napisane białą czcionką zamiast srebrnej. Firma rezygnuje również z chromu w obwódce na rzecz prostego białego owalu. Poza tym napis jest nieco większy i wydaje się, że kolor niebieski użyty w tle słynnego owalu jest nieco inny. Prawdopodobnie nowy projekt ostatecznie trafi do wszystkich nowych Fordów, ale nie wiadomo, jak firma planuje przeprowadzić tę zmianę w pozostałych modelach.