REKLAMA

Ford znalazł skuteczną taktykę sprzedażową. Wystarczy nic nie robić

Najnowsze statystyki sprzedażowe Forda napawają optymizmem. Na szczególną uwagę zasługuje wynik nowego Mustanga. Sportowy model znalazł o 54 proc. więcej nabywców w ostatnim miesiącu niż w tym samym okresie rok temu. Skąd taki przyrost wielbicieli kucyka? To proste - na polu bitwy nie pozostał żaden konkurent.

Ford znalazł skuteczną taktykę sprzedażową. Wystarczy nic nie robić
REKLAMA

Dodge Challenger oraz Chevrolet Camaro zostały wycofane ze sprzedaży. Zanim na rynek wejdzie nowy model Dodge’a to segment rynku tzw. modern muscle jest okupowany w całości przez jeden model - Forda Mustanga. To przełożyło się na zwiększenie zainteresowania sportowym Fordem. Dość powiedzieć, że do salonów z niebieskim owalem wpłynęło w sierpniu aż 3164 zamówień na ten model. W ubiegłym roku było to jedynie 2036 transakcji.

REKLAMA

Mustang to nie jedynym złotym dzieckiem w amerykańskiej ofercie Forda

Mustang to jedynie wisienka na torcie zrobionym głównie z pickupów i SUV-ów. Spośród 1 400 341 pojazdów sprzedanych przez ojców samochodu seryjnego aż 767 562 to pickupy, a 598 962 to SUV-. Mustang i inne osobówki odpowiadają za raptem 33 817 egzemplarzy, a więc to jedynie słodki dodatek. Choć taka Alfa Romeo pewnie piałaby ze szczęścia, widząc taką sprzedaż u siebie. My jednak nie o włoszczyźnie, a o niebieskim owalu. Te wyniki koncernu oznaczają, że firma jest na fali 4,3-procentowego wzrostu w stosunku do 2023 - w USA kryzysu nie ma.

Czytaj więcej o marce Ford:

W biznesie mówi się, że brak rozwoju oznacza cofanie się. To zwykle prawda, ale obecnie krajobraz motoryzacyjny jest na tyle pokomplikowany, że czasami wystarczy po prostu być. Pokazuje to przykład Forda, który w odpowiednim czasie po prostu ma w ofercie Mustanga.

REKLAMA

Ford od zawsze potrafił w grę na pony cars

Amerykański producent najpierw stworzył sobie segment, prezentując Mustanga w latach 60. Następnie stworzył go ponownie na początku nowego millenium, sięgając po retro stylistykę przy prezentacji czwartą generację Mustanga. Teraz siódma generacja pojawiła się w odpowiednim czasie, żeby wnieść powiew świeżości na nowo. Chevrolet jest obecnie zupełnie pogubiony w kwestii modern muscle, a nowy Dodge stworzony pod egidą Stellantis nie stanowi, póki co, realnego zagrożenia. Ciekawe co będzie dalej...

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA