REKLAMA

Ten Maluch ma napęd 4x4 z Golfa II Syncro. Przepis na tanią zabawę w off-road

Chciałbyś wykorzystać czas wolny i sprawdzić, czy off-road jest dla ciebie? Nie musisz wydawać dużej kwoty na zmotaną terenówkę. Kup Malucha 4x4.

fiat 126p 4x4 offroad
REKLAMA
REKLAMA

Tak, znowu Fiat 126p. Nic nie poradzę, że na wiosnę zaczął się wysyp ofert sprzedaży dziwnych kaszlaków. Niestety, jako człowiek-OLX nie mogę im odpuścić. Poza tym mamy kryzys, a w kryzysie przyjemniej czytać o jakimś Maluchu Syncro niż znowu o k-słowie.

Maluch do zadań specjalnych.

Tym razem chcę wam zaproponować Fiata 126p, który został przerobiony na zabawkę do jazdy w terenie. Jest ciekawy z kilku powodów, ale pierwszym i najbardziej rzucającym się w oczy jest cena. 3,6 tys. zł byłoby zwyczajną ceną za niezłego, seryjnego FL-a. Tymczasem tutaj za tę kwotę dostajemy wóz z napędem 4x4, wzmocniony szczątkową ramą. Co ciekawe, twórcom tego projektu udało się połączyć napędy z Golfa II Syncro i oryginalny, dychawiczny silnik Malucha. Modyfikacje objęły też oczywiście podniesienie zawieszenia i poszerzenie rozstawu kół. Przy okazji mała ciekawostka - napęd 4x4, który trafił do tego Malucha, został opracowany przez firmę Steyr-Puch, tę samą, która odpowiadała za uterenowienie Fiata Pandy I.

fiat 126p 4x4 offroad
Zrzut ekranu z ogłoszenia na OLX. Ładne te poszerzenia

Przeróbki Malucha objęły nie tylko dodanie szczątkowej ramy czy przeróbkę zawieszenia oraz napędu. By poprawić zdolności terenowe 126p zostało ogołocone z wszelkich zbędnych elementów wnętrza. Zniknął nawet fotel pasażera. Masa wrogiem wyjeżdżania z piachu lub błota, czy jak to tam leciało. Dla kierowcy zamontowano fotel kubełkowy z pasami szelkowymi, co sugeruje, że auto służyło do poważnego upalania, a nie przejechania się po torze motocrossowym. Maluch ma nawet małą wyciągarkę. Do tego podobno nie najgorzej radził sobie w rajdach terenowych.

Zarejestrowany na właściwą kategorię.

Jako jeden z niewielu Maluchów ten egzemplarz ma w papierach odpowiednią kategorię. Mianowicie został zarejestrowany jako pojazd wolnobieżny. W zasadzie wszystkie Fiaty 126p powinny należeć do tej kategorii i mieć zakaz wjazdu np. na autostrady. W końcu mają problem by dotrzymać tempa tirom, a Maluch w przypadku staranowania przez ciężarówkę zostanie po prostu zgnieciony. Tak więc rejestracja jako pojazd wolnobieżny to nie wada, to zaleta. Względnie po anglosasku: „it's not a bug, it's a feature!"

fiat 126p 4x4 offroad
Zrzut ekranu z ogłoszenia na OLX.
REKLAMA

Czy warto kupić sobie taką machinę? Oczywiście, że tak. Za 3,6 tys. zł dostajemy zdrowego FL-a, który przy okazji dobrze radzi sobie w terenie. Czyli za grosze możemy sprawdzić o co chodzi w off-roadzie i przy okazji zawstydzić kilku właścicieli większych terenówek. W końcu na pewno istnieje niejedno miejsce, gdzie leciutkiemu, choć słabemu Maluchowi pójdzie lepiej niż ciężkiej i mocnej bestii.

Zdjęcie główne również pochodzi z ogłoszenia na OLX. Jego autorem jest Jarek.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA