REKLAMA

Europejska Kia Sportage oficjalnie - jest krótsza od globalnej i ładniejsza. Pod maską tylko hybrydy

Doczekaliśmy się i my. Wiemy już wszystko o tym jak będzie wyglądać europejska Kia Sportage i co będzie oferować pod maską. Nie ma już zwykłego benzynowego silnika, tylko same hybrydy.

europejska kia sportage
REKLAMA
REKLAMA

Europejska Kia Sportage debiutuje dwa miesiące po wersji przedłużonej. Wbrew temu, co można było przeczytać w internecie, różnice w wyglądzie nie są dramatyczne i sprowadzają się w zasadzie do krótszego nadwozia. Europejska Kia Sportage mierzy 4515 mm, to o 3 cm więcej niż generacja dostępna aktualnie w salonach. Rozstaw osi wynosi 2680 mm, czyli jest o centymetr większy niż dotychczas. Tak Sportage prezentuje się na zdjęciach:

europejska kia sportage
Europejska Kia Sportage

Natomiast tak wygląda z tyłu:

Europejska Kia Sportage
Europejska Kia Sportage

A tak z boku:

Europejska Kia Sportage
Europejska Kia Sportage

Zmniejszyły się tylne drzwi, znikło okienko w słupku C, zmniejszył się tylny zwis oraz delikatnie przemodelowano tylny zderzak. Wyszło to z korzyścią dla wyglądu. Krótsza wydaje się ładniejsza, bardziej zwarta. Wersja GT-Line otrzyma czarny kontrastowy dach. Lusterka przeniesiono ze słupka A na drzwi — podobno ma to poprawić aerodynamikę. Producent twierdzi, że wersja europejska ma inaczej zestrojone zawieszenie, tak żeby idealnie trafić w europejski gust. Zapewne będzie nadawała się do wchodzenia w zakręty.

Europejska Kia Sportage wygląda tak samo w środku jak przedłużona

Gdyby ktoś zapomniał, to przypominam:

Pomimo krótszych wymiarów pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca. Z tyłu na nogi przewidziano 996 mm. Bagażnik jest mniejszy niż w wersji globalnej — zmalał z 637 litrów do 591 litrów. Tylna kanapa składa się w układzie 40:20:40. Po jej złożeniu mamy dostępne ponad 1700 litrów miejsca na bagaż.

Najważniejsze informacje to te mówiące o tym, co europejska Kia Sportage ma pod maską

Hybrydy drodzy państwo. Gamę silnikową otwierają miękkie hybrydy sprężone z benzynową jednostką o pojemności 1.6, które występują w dwóch wersjach mocy: 150 KM albo 180 KM. Z układem mild hybrid będzie występował silnik diesla o pojemności 1,6 l, który również ma dwie wersje:  115 KM i 136 KM. Kolejną opcją jest klasyczna hybryda z benzynowym silnikiem (ten sam 1.6), układ ten będzie miał łączną moc 230 KM. Na szczycie gamy znajdzie się układ plug-in, który w połączeniu z benzynowym silnikiem 1.6 będzie zapewniał 265 KM. W tej wersji pojemność akumulatora ma wynosić 13,8 kWh, a na samym prądzie Kia Sportage ma przejechać około 50 km. Dostępne skrzynie biegów to manual o 6 przełożeniach i 7-stopniowy automat.

REKLAMA
Europejska Kia Sportage
Europejska Kia Sportage będzie miała tylko hybrydy

Do salonów trafi w przyszłym roku. Ależ to będzie hit.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA