REKLAMA

Oto Dacia Duster za ponad 200 tys. zł. Wygląda jak przybysz ze zlotu tuningowego w 2002 roku

Dacia Duster to świetny samochód. Co do tego nie mam wątpliwości. Ale czy da się go jeszcze ulepszyć? Niemiecka firma Carpoint podjęła to wyzwanie, prezentując Redust – tuningowaną wersję Dacii Duster trzeciej generacji. Efekt? Cóż, można powiedzieć, że jest... odważny. I drogi.

Redust Dacia Duster
REKLAMA

Carpoint, niemiecki dealer Dacii, specjalizuje się w tuningu ulubionego modelu swoich klientów, tworząc nawet osobny pododdział – CP Performance. Ich najnowsze dzieło to pomarańczowy Duster trzeciej generacji o nazwie Redust Sport. Nazwa nawiązuje do sportowych modeli Renault z logo RS, ale w tym przypadku skrót oznacza Redust Sport, a nie Renault Sport. To takie niby sprytne posunięcie, które ma podkreślić unikalność tego projektu.

REKLAMA

Niemieccy tunerzy postanowili odejść od wizerunku Dustera jako uterenowionego, harcerskiego pojazdu. Redust otrzymał obniżone zawieszenie gwintowane od KW oraz 20-calowe felgi aluminiowe. Do tego dochodzi body kit, który poszerza auto o 20 mm, niskie progi, tylny spojler i potężny mega obciachowy wlot powietrza na masce. Tunerzy usunęli także relingi dachowe i zamontowali sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczoną podwójną końcówką. Nadwozie pomalowano w dwóch kolorach: ciemnej pomarańczy i połyskującej czerni, co całkowicie eliminuje obecność gołego plastiku.

Dacia Duster Redust Sport - Odważne połączenie kolorystyczne kontynuowane jest w kabinie

Fotele zostały obszyte czarną skórą z jaskrawymi pomarańczowymi wstawkami i przeszyciami. Ten sam motyw pojawia się na desce rozdzielczej, kierownicy, konsoli środkowej oraz bocznych panelach drzwiowych. Dodatkowo, tunerzy zamontowali pomarańczowe pasy bezpieczeństwa i podświetlenie LED, które przypomina gamingowe akcesoria do komputerów.

Niestety, pomimo agresywnego wyglądu, Redust Sport nie otrzymał żadnych zmian pod maską.

Pod jej powierzchnią wciąż znajduje się standardowy układ hybrydowy. Koszt przeróbek? Po odjęciu ceny standardowego Dustera od kwoty, jaką oczekuje Carpoint za Redusta, wychodzi, że wartość dodatków to 21 490 euro, czyli około 90 tys. zł. Za gotowy samochód trzeba zapłacić ponad 200 tys. zł. Czy to szaleństwo? Być może, ale z pewnością jest to propozycja dla tych, którzy chcą wyróżnić się z tłumu.

REKLAMA

Czytaj więcej:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-02-19T17:09:50+01:00
Aktualizacja: 2025-02-18T18:07:47+01:00
Aktualizacja: 2025-02-18T15:44:06+01:00
Aktualizacja: 2025-02-18T14:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-02-18T13:39:02+01:00
Aktualizacja: 2025-02-17T13:09:43+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA