Dacia Bigster ma nową cenę. Zlikwidowali wabik
Dacia Bigster za 99 900 zł to już przeszłość. Największa Dacia w gamie ma nową cenę. Nie jest lepsza.

Duster długo rozdawał karty w segmencie tanich SUV-ów, ale na początku 2025 roku dołączył do niego Bigster, który jest o 22,7 cm dłuższy. Dla wielu klientów to wystarczający powód, by skierować wzrok w kierunku nowszej propozycji. Do tej pory cennik Bigstera otwierała kwota wynosząca 99 900 zł. Teraz możecie o niej zapomnieć. Ciekawe, jak bardzo się zdziwicie.

Hit Dacii w nowej cenie
Ależ to był wabik na klienta. Wyrażenie „SUV za mniej niż 100 000 zł” skutecznie działało na umysł, ale w przypadku Dacii Bigster nie jest już aktualne. Tak, dobrze przeczytaliście. Podczas gdy niektórzy producenci obniżają ceny swoich modeli – choć raczej tych, których sprzedaż idzie słabo – Dacia postanowiła podwyższyć cenę popularnego Bigstera.
Klienci wciąż mają do wyboru te same wersje silnikowe i wyposażenia. Wcześniej cennik otwierał Bigster mild hybrid 140 z trzycylindrową jednostką 1.2 TCe, napędem na przód i 6-biegową manualną skrzynią. W podstawowej wersji wyposażenia Essential kosztował 99 900 zł. Teraz jego cena wzrosła do 101 400 zł. Mowa o podwyżce wynoszącej 1500 zł.
Wersja mild hybrid-G 140 może być zasilana benzyną lub LPG. Jej cena jest taka sama jak tej bez gazu – to 101 400 zł. Mild hybrid 130 też korzysta z silnika 1.2 TCe, ale ma napęd 4x4. Jego moc jest jednak delikatnie słabsza. To 130 KM, jak sugeruje liczba w nazwie. Wcześniej za takiego Bigstera trzeba było zapłacić 110 400 zł. Teraz jest to minimum 111 500 zł, czyli o 1100 zł więcej.
Czwartą wersją jest Bigster hybrid 155. Czterocylindrowe 1.8 generuje w nim 109 KM, a silnik elektryczny odpowiada za dodatkowe 49 KM. Klasyczna hybryda została wyposażona w akumulator o pojemności 1,4 kWh. Wersja ta jako jedyna korzysta z automatycznej skrzyni biegów. Klienci rozważający jej zakup muszą jednak pamiętać, że takiego Bigstera nie można mieć z podstawowym wyposażeniem Essential. Trzeba więc spojrzeć na Expression, które zamiast od 124 000 zł, startuje od 124 900 zł.

Nowy cennik Dacii Bigster
- mild hybrid 140 – 101 400 zł (Essential), 110 400 zł (Expression), 118 900 zł (Extreme), 118 500 zł (Journey),
- mild hybrid-G 140 – 101 400 zł (Essential), 110 400 zł (Expression), 118 900 zł (Extreme), 118 500 zł (Journey),
- hybrid 155 – 124 900 zł (Expression), 133 400 zł (Extreme), 133 000 zł (Journey),
- mild hybrid 130 – 111 500 zł (Essential), 120 500 zł (Expression), 129 000 zł (Extreme).
Tak naprawdę trudno stwierdzić, z czego wynika podwyżka. Szkoda, że nie uwzględnia żadnych dodatkowych opcji w cenie. No właśnie – co dostaje klient w każdej z wersji wyposażenia? Podstawowy Bigster Essential opuści fabrykę na 17-calowych felgach i z manualną klimatyzacją. W standardzie ma jednak relingi dachowe, kamerę cofania, tylne czujniki, elektryczne szyby, tempomat, 6 poduszek powietrznych, 7-calowe zegary, 10-calowy system multimedialny i LED-owe reflektory.
Bogatszy Expression dodaje do tego dwustrefową automatyczną klimatyzację z nawiewami z tyłu, automatyczne wycieraczki, antenę w kształcie płetwy, elektrycznie składane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, fotel pasażera z regulacją wysokości, podłogę bagażnika ustawianą w dwóch płaszczyznach, a także dzielone oparcie kanapy (40:20:40) z systemem składania Easy Fold (60:40).

Chcecie więcej? Proszę bardzo
Extreme jest jeszcze lepiej wyposażony. Bigster w tej wersji ma jeszcze panoramiczny szklanych dach, przyciemnione tylne szyby, modułowe relingi, automatyczne światła drogowe i ładowarkę indukcyjną. Oprócz tego kierowca dostanie kartę Keyless Entry służącą do bezkluczykowego dostępu do samochodu i większy 10,1-calowy zestaw wskaźników.
Czwarta wersja nazywa się Journey. Do wyposażenia Extreme dodaje elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości i kąta oparcia oraz 18-calowe felgi. Oczywiście Dacia oferuje też możliwość dokupienia osobnych opcji i pakietów takich jak Easy, Parking lub Zimowy, ale pamiętajcie, że nie wszystkie z nich będą dostępne w każdej wersji. Trzeba przyznać, że podwyżka jest raczej drobna, dlatego raczej nie wpłynie na zainteresowanie Bigsterem. Mimo to od tej pory skłamiecie, jeśli pochwalicie się komuś, że kupiliście Bigstera za pięciocyfrową kwotę.
Więcej o Dacii Bigster przeczytasz tutaj:







































