REKLAMA

Nadjeżdża nowy SUV. Będzie wygodniejszy od tego, którego rozważasz

Citroen jutro pokaże nową odsłonę modelu C5 Aircross. W obecnej generacji to prawdopodobnie najwygodniejszy SUV tej klasy - i trzymamy kciuki za to, by tak pozostało.

c5 aircross
REKLAMA

Emocje, sportowy styl, świetne osiągi - oto cechy, którymi raczej nie wyróżnia się Citroen C5 Aircross. To SUV segmentu C (równe 4,5 m długości), który walczy na rynku od 2017 roku. Bije się o klientów np. ze Skodą Karoq, VW Tiguanem czy Toyotą C-HR. Ale wyróżnia się na ich tle wygodą. Ma bardzo komfortowe zawieszenie i obszerne, relaksujące fotele.

Teraz nadchodzi druga generacja tego modelu

REKLAMA

Po ośmiu latach nadchodzi czas na Citroena C5 Aircross numer dwa. Jego oficjalną premierę zaplanowano na jutro, ale już dziś trochę na temat tego wozu wiemy.

C5 Aircross powstanie na platformie STLA Medium - tej samej, co w przypadku m.in. nowego Opla Grandlanda i Peugeota 3008 czy 5008. Co ważne - oprócz wersji z miękką hybrydą i plug-in, pojawi się (tak jak w opisanych wyżej modelach) także odmiana elektryczna. Wcześniej takiego Aircrossa nie oferowano.

Jeśli chodzi o wersje spalinowe, zapewne doczekamy się wersji mild hybrid 1.2 Puretech (136 KM). Plug-in osiągnie 195 KM, a odmiany na prąd: 210 lub 230 KM (akumulatory: 73 lub 97 kWh). A przynajmniej takie moce i parametry ma np. Peugeot 3008. C5 Aircross raczej się nie wyłamie.

c5 aircross

Jak będzie wyglądać nowy Citroen C5 Aircross?

Póki co znamy wygląd tylko fragmentów tego SUV-a. Należy spodziewać się „cyfrowych” świateł z przodu i wystających elementów tylnych lamp. Z pewnością nie zabraknie nieco klimatu retro, bo Citroen ostatnio udanie nawiązuje do historii i do dawnego stylu. Efekt końcowy powinien być zbliżony do prototypu, którego zdjęcie umieściłem niżej.

c5 aircross

W środku C5 Aircross doczeka się pionowego ekran, który można opisać mianem „wiszącego”, bo za wyświetlaczem znalazł się schowek. Pod spodem: kilka fizycznych przycisków i taki sam selektor biegów, jak w innych modelach koncernu.

Najważniejsze, by C5 Aircross został wygodny

Zawieszenie zapewne zostanie komfortowe - bo np. tańszy C3 Aircross też ma tego typu rozwiązanie. Czekamy na więcej informacji dotyczących nowej generacji tego nieprzesadnie popularnego SUV-a - ale trzeba przyznać, że obecny kierunek Citroena (wygodnie i trochę retro, a do tego niezbyt drogo) wydaje się interesujący.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-28T16:23:40+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T12:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T11:02:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T11:47:30+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T19:50:47+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T10:40:37+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T18:39:48+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T17:24:25+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T09:20:59+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA