Citroen C4 X wjeżdża do Polski. Cena? Jak za sedana to nie jest źle
Citroen C4 X doczekał się polskiego cennika. Cena startuje wprawdzie lekko powyżej 100 000 zł, ale nie będzie to raczej problem dla tych, którzy akurat bardzo chcą sobie kupić sedana, bo... wielkiego wyboru w tym segmencie nie ma.
A niedługo nie będzie go już w ogóle, bo większość tego, co wygląda jak sedan, to w rzeczywistości liftbacki. Chyba że sięgniemy do segmentów premium - tam i owszem występują jeszcze klasyczne limuzyny.
I wtedy wjeżdża on - Citroen C4 X. Cały na suvowato-sedanowato, choć producent twierdzi, że jest to fastback i może trochę racji w tym jest.
Albo i nie:
W każdym razie bagażnik otwiera się w ten sposób:
I jak najbardziej można go traktować jako alternatywę dla sedana - czyli w sytuacji, kiedy chcemy, żeby przedział pasażerski był skutecznie oddzielony od bagażnika, a podczas wyjmowania z niego rzeczy, pasażerom z tyłu nie wiało w głowy.
Citroen C4 X - cena w Polsce
106 100 zł - taka jest cena, jaką przyjdzie nam zapłacić za najtańszą odmianę Citroena C4 X. W zestawie dostaniemy 6-biegową przekładnię manualną i silnik 1.2 PureTech o mocy 100 KM. Bazowa wersja wyposażenia oczywiście nie rozpieści gadżetami, ale dostaniemy m.in. elektryczny hamulec postojowy, czujniki parkowania z tyłu, 10-calowy ekran systemu multimedialnego i automatyczną klimatyzację dwustrefową.
Nie dostaniemy natomiast m.in. lakierowanych na kolor nadwozia klamek zewnętrznych czy kamery parkowania - te dostępne są dopiero w wersji Feel Pack za 121 400 zł. Wersja Shine (131 350 zł) dorzuci do tego jeszcze uchwyt na tablet, HUD, pakiety systemów bezpieczeństwa w wyższej wersji, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i kilka dodatków stylistycznych, natomiast Shine Pack (135 850 zł) - m.in. podgrzewane przednie fotele i Pakiet Jazdy Autonomicznej.
Citroen C4 X - jakie silniki?
Dwa benzynowe, jeden wysokoprężny i jeden elektryczny.
Bazowa jednostka PureTech 100 będzie oferowana wyłącznie z najniższą wersją wyposażenia - Feel. Od Feel Pack możemy już wybrać wyłącznie 1.2 PureTech 130 KM z automatyczną, 8-stopniową przekładnią. Cena? Od 121 900 zł.
Wersja wysokoprężna oferowana będzie natomiast w parze ze wszystkimi wersjami wyposażenia, poza bazowym Feel. Cena? Od 130 400 zł.
Najdroższy będzie oczywiście wariant elektryczny - odmiana Feel z jednostką o mocy 136 KM będzie oznaczać wydatek co najmniej... 178 200 zł. A jeśli chcemy EV, ale na pełnym wypasie, to E-C4 X Shine Pack będzie nas kosztować już 196 600 zł. Raczej nie ma większych szans, żeby taka odmiana masowo pojawiła się na polskich drogach. Za to odmiana bazowa - kto wie. W końcu ile jest konkurentów z segmentu SUV-crossover-fastback-sedan-coupe?
No właśnie.
Czytaj również: