REKLAMA

Amerykańska wojna domowa o koronę płatnej drogi w Niemczech. Ford kontra GM „Game on"

Przez kilka miesięcy Mustang GTD był najszybszym amerykańskim samochodem na Nurburgringu. Corvette ZR1X i ZR1 odebrały mu tytuł, ale dyrektor generalny Forda zapowiedział „rozpoczęcie gry”.

Amerykańska wojna domowa o koronę płatnej drogi w Niemczech. Ford kontra GM „Game on”
REKLAMA

Konkurencja to standardowe zjawisko w motoryzacji. Czasami przejawia się w negatywny sposób, ale walka o uzyskanie najlepszego czasu okrążenia na Nurburgringu to akurat coś, na co zawsze przyjemnie się patrzy. Producenci lubią udowadniać, że ich samochody są najszybsze. Kilka miesięcy temu zrobił to Ford Mustang GTD. Następnie koronę przejęła Corvette ZR1X i ZR1, ale widocznie to dopiero początek.

REKLAMA

Ford odpowiada Chevroletowi: „Gra rozpoczęta”

W połowie grudnia Ford opublikował materiał wideo z przejazdu Mustanga GTD po torze Nurburgring. Samochód pokonał okrążenie w czasie 6:57.685, przełamując barierę 7 minut. Widocznie producent wciąż czuł niedosyt, ponieważ w maju spróbował ponownie. Za drugim razem udało się osiągnąć czas wynoszący 6:52.072, czyli o ponad 5,5 sekundy lepszy.

W motorsporcie taką różnicę uznaje się za naprawdę dużą, ale należy pamiętać, że 20-kilometrowa nitka toru ma wiele miejsc, gdzie łatwo popełnić błędy. Mimo to Ford wydawał się zadowolony z osiągniętego wyniku, ponieważ dzięki swoim próbom i tak stał się najszybszym amerykańskim samochodem na Nurburgringu. Do czasu. Niedawno swoim wynikiem pochwalił się Chevrolet.

Corvette ZR1X pokonało okrążenie w czasie 6:49.275, a wariant ZR1 zrobił to w 6:50.763. Oba samochody pobiły więc rekord ustanowiony przez Mustanga GTD. Chevrolet poinformował o swoich przejazdach w mediach społecznościowych, a jeden z komentarzy pod ich postem zdecydowanie wyróżnia się od pozostałych. Wśród gratulacji można znaleźć komentarz Jima Farley’a – dyrektora generalnego Forda.

Gratulacje dla zespołu Corvette. Gra rozpoczęta! – napisał Jim Farley.

Ford spróbuje jeszcze raz

Komentarz Jima Farley’a szybko zebrał setki polubień. Entuzjaści motoryzacji cieszą się, że Ford ponownie chce być lepszy od Corvette. Niektórzy zaczęli się zastanawiać, czy Mustang GTD wyjedzie na tor kolejny raz, czy może Ford przygotuje na tę okazję coś jeszcze mocniejszego. W starcie z Corvette, 815 KM i 1970 kg może okazać się niewystarczające w starciu z ZR1X i ZR1.

Dla porównania Corvette ZR1 generuje 1079 KM i waży 1665 kg. W przypadku ZR1X 1250 KM pochodzi z połączenia tego samego 5,5-litrowego silnika oraz dodatkowego akumulatora o pojemności 1,3 kWh. Chevrolet nie ujawnił dokładnej masy ZR1X, ale biorąc pod uwagę fakt, że samochód i tak przejechał okrążenie o 1,5 sekundy szybciej niż ZR1, kilka dodatkowych kilogramów nie pogorszyło jego możliwości.

Trzeba przyznać, że Ford ma przed sobą trudne zadanie. Mustang GTD może okazać się niewystarczający do uzyskania nowego rekordu. Z drugiej strony, zarówno Ford, jak i Chevrolet z pewnością mają jeszcze wiele płaszczyzn, które wymagają poprawy w GTD, ZR1X i ZR1, dlatego ponowne próby mogą odbyć się w identycznych modelach – z jeszcze większą dawką nabytego doświadczenia. W przyszłości możemy spodziewać się więc odpowiedzi ze strony Forda. Pytanie, czy Corvette ponownie podejmie rękawice.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o Corvette:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-03T17:08:48+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:20:36+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T11:48:44+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T11:07:21+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T10:00:42+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T15:54:22+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T10:18:15+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T19:30:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T16:03:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-31T13:41:50+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA