BMW M4 CSL przyłapane na testach. BMW, co wy macie z tymi grillami?
Zdjęcia BMW M4 CSL pokazują, że coś dziwnego dzieje się z grillem w tym modelu. BMW jeszcze nie znalazło ostatecznej formy grilla.
Zostańmy na chwilę przy magicznych trzech literach CSL. Oznaczają one Coupé Sport Leichtbau — odchudzone sportowe coupé. Pierwszym samochodem noszącym to oznaczenie było BMW E9 3.0 CSL z 1972 roku. Powstało w celach homologacyjnych do wyścigów European Touring Car Championship, ale tak się spodobało ludziom, że wyprodukowano ponad 1200 egzemplarzy odelżonego samochodu. Do jego produkcji użyto cieńszej stali, usunięto nagłośnienie, wygłuszenie, boczne szyby zrobiono z pleksiglasu, pozbyto się zbędnego wyposażenia, wiele elementów wykonano z aluminium. Opłaciło się — tak wyglądała tabela wyników wyścigów ETCC po uzyskaniu homologacji w 1973 roku:
Dominacja. Dopisek CSL pojawił się ponownie w 2003 roku w modelu M3 generacji E46. Ważyło 110 kg mniej niż zwykła wersja M3. Od tamtej pory oznaczenie CSL zniknęło z klap BMW. Ale wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że magiczne litery powrócą już wkrótce.
W sieci pojawiły się zdjęcia BMW M4 CSL, które niestety pokazują coś dziwnego
Jakie jest zwykłe BMW M4 każdy wie. Szczególnie dużo kontrowersji budził kształt nerek, które z niewiadomych powodów są pionowe. Na zdjęciach przypominają uśmiech bobra lub kapibary. Co ciekawe — na żywo nie jest tak źle. Sam byłem zaskoczony tym, że to się nawet komponuje z resztą samochodu. Zdążyły mi się już opatrzeć, gdy BMW postanowiło znów przy nich pokombinować. Grill M4 CSL również jest pionowy, ale wypełnienie grilla to literki Y przewrócone na bok. Zrezygnowano z poziomych listewek, które występowały w zwykłym M4. Dzięki temu zabiegowi grill wygląda, jakby był wielką otwartą paszczą, gotową pożreć wszystkich na swojej drodze.
Uwagę zwracają inne wloty powietrza niż w M4. Tak prezentuje się przód słabszej wersji:
Na zdjęciu szpiegowskim widzimy dokładkę z włókna węglowego (splitter). Cały przód nabrał bardziej agresywnego wyglądu. Znacznie poszerzono tylne nadkola.
Co wiemy o BMW M4 CSL?
Będzie napędzane przez 3-litrowy podwójnie doładowany sześciocylindrowy silnik, który ma mieć o 30 KM więcej niż BMW M4 Competition, tj 540 KM. Moc ma trafiać w całości na tylne koła, a za zmianę biegów ma odpowiadać skrzynia automatyczna. Wiele elementów ma być wykonanych z włókna węglowego — m.in. maska, dach. Z tyłu na klapie znajdzie się delikatna lotka, która przywodzi na myśl tą z modelu M3 CSL (E46).
Samochód zostanie pokazany w przyszłym roku, by uczcić 50 lat działalności Oddziału M. Będzie dostępny w limitowanej serii, więc jeżeli macie ochotę mieć takie wspaniałe auto, to już teraz ustawcie się w kolejce.