Nadchodzą jeszcze szybsze BMW M3 i M4. Szybsze, bo z napędem na cztery koła
BMW M3 i M4 dostaną napęd na cztery koła, ale wciąż da się driftować.
To wspaniała okazja, żeby ktoś mógł wykrzyczeć do swojego 14-calowego ekranu, że BMW to może mieć napęd tylko na tylne koła. Krzyczeć można przy okazji wprowadzania napędu na przednią oś, ale wsadzenie do BMW M3 systemu xDrive, to też wspaniała okazja. BMW M4 Coupe również go dostanie.
BMW M3 z xDrive pojawi się w połowie 2021 roku
BMW M3 i M4 Coupe występują w wariantach oznaczonych literą M tylko z napędem na tylną oś, co ma zmienić się tego lata. Ich moc to 480 KM (4,2 s. do setki) w wersji zwykłej, a wersji Competition aż 510 KM (3,9 s.). Żeby w tej chwili jeździć z system xDrive, należy zrezygnować z minimum 106 koni mechanicznych mocy i zadowolić się wersją M340i xDrive (4,4 s.) lub wolniejszym o 0,2 sekundy dieslem. Przyznajcie, że to dość ograniczające.
W przypadku M4 Coupe jest podobnie, choć tam można jeszcze zmienić wersję nadwozia i jeździć na przykład M440i xDrive Cabrio lub Gran Coupe i wciąż cieszyć się 5 sekundami do setki.
Nowe Emki z xDrive wystąpią tylko w wersjach Competition. Osiągną więc 510 KM mocy i łączyć będą się z ośmiostopniową skrzynią biegów M Steptronic z system Drivelogic. Obecne wersje 480-konne dostępne są z ręcznymi skrzyniami biegów.
MY KCEMY TYLKO NA TYŁ
Zajadłych fanów tylnego napędu, który służy im do wpadania na drzewo za dyskoteką, z pewnością nie uspokoi fakt, że domyślnie napęd będzie kierowany wyłącznie na tylne koła. Przednie będą angażowane tylko wtedy, gdy tylne nie będą mogły już przyjąć więcej mocy.
Spokojnie, będzie można driftować, na przykład po wybraniu trybu jazdy 4AWD Sports, gdzie więcej mocy będzie przekierowywane na tył, albo po całkowitym wyłączeniu napędu na przód w trybie 2WD i wyłączeniu systemu DSC. Jakość driftu pomoże ocenić M Drift Analyser.
BMM M3 z xDrive, a także M4, mają mocny argument za napędem na cztery koła, inny niż niewypadanie z drogi. Wersje M z xDrive mają osiągać prędkość 100 km/h w 3,5 sekundy. To o 0,4 sekundy szybciej niż najszybszy wariant tylnonapędowy, ale wciąż wolniej niż BMW M5 CS (3 s.). Z przodu felgi będą miały rozmiar 19 cali, a z tyłu 20. Na kute felgi nałożone zostaną opony w rozmiarze 275/35 R19 i 285/30 R20.
Ile kosztuje BMW M3 xDrive Competition?
Cen jeszcze nie podano, ale najdroższe BMW M3 startuje od 433 900 zł, M4 jest o 5 tys. zł droższe. Napęd xDrive raczej ich tańszymi nie uczyni.
BMW zapowiedziało również rychłe nadejście BMW M4 w wersji bez dachu. W tej chwili najmocniejsze BMW M440i xDrive Cabrio ma tylko 374 KM i 4,9 do setki. Trzeba coś z tym zrobić.