ID.Buzz – to będzie pierwszy, autonomiczny Volkswagen. Ma postać busika
Volkswagen ID.Buzz nie dość, że będzie elektryczny, to wszystko wskazuje na to, że będzie autonomiczny. To dobre posuniecie, dzięki temu kultura hipisów ma szansę odrodzić się na nowo.
Volkswagen ID.Buzz to elektryczny van Volkswagena, który za parę lat ma zastąpić spalinowe modele marki. Nadal trwają jego intensywne testy drogowe, ale okazuje się, że Volkswagen nie zasypia gruszek w popiele i pomimo tego, że modelu jeszcze oficjalnie nie zaprezentował, to właśnie pochwalił się, że już pracuje nad jego autonomiczną wersją. To wspaniała wiadomość dla każdego hipisa. Będzie znów można przeżyć lato miłości pełne radości, używek, bliskich kontaktów z innymi ludźmi ruszając w trasę ID.Buzzem. Tym razem będzie bezpieczniej niż w latach 60-tych, bo używki nie staną na przeszkodzie w dojechaniu do celu. Będzie można podać mu namiary na plażę w Kalifornii, oddać mu stery, a samemu zająć się robieniem miłości, a nie wojny. ID.Buzz będzie najlepszym nawiązaniem do kultowego Bulliego.
Autonomiczny Volkswagen ID.Buzz wyjedzie na ulice w 2025 roku
Powstanie jako owoc współpracy z amerykańską firmą Argo AI, zajmującą się rozwiązaniami autonomicznymi. Co ciekawe — firma jest powiązana z Fordem. Uzbroiła ona ID.Buzza w lidar, czujniki laserowe, kamery i inne magiczne rzeczy, które mają sprawdzić, że współczesny Bulli będzie oferował autonomię poziomu 4, tj. na wyznaczonych obszarach będzie mógł poruszać się bez ingerencji człowieka. Tak wygląda prototyp testowy:
I tak:
Autonomiczny Volkswagen ID.Buzz będzie korzystał z lidaru. Widzimy go na dachu egzemplarza testowego. Wykrywa on obiekty z odległości 400 metrów, a dzięki zastosowaniu technologii Geigera może wykrywać pojedyncze fotony światła. Dzięki temu nie będzie miał żadnego problemu z wykryciem czarnego samochodu. Tak wygląda obraz, który dostarcza lidar:
Zaletą samochodu ma być to, że nie będzie trzeba specjalnie dla niego przebudowywać infrastruktury, bo ma korzystać z już istniejącej. Co więcej — ma również kontynuować jazdę po zadanym torze nawet jeżeli chwilo straci zasięg GPS. Samochód jest testowany pod Monachium na 9-hektarowej działce należącej do Argo AI, a już za kilka miesięcy zaczną się testy w miastach. ID.Buzz ma początkowo trafić do formy Moia, która zajmuje ride-poolingiem. Jak zapowiedział CEO Volkswagena — pan Herbert Diess, VW przestanie być producentem samochodów, a zacznie być globalnym dostawcą mobilności. Brzmi to zdecydowanie bardziej nowocześnie, tak światowo. Producenci samochodów źle się kojarzą.