Nowe Audi A6 wjeżdża na salony. Oto co o nim wiemy
Dużo dobrego, trochę złego, ale nadal zostaje pewna doza niepewności co do tego, co nas czeka już jutro.
Audi wprowadziło lekkie zamieszanie w swojej gamie i nikt nie wmówi mi, że jest bardziej czytelnie, bo skoro nieparzyste numery to silniki spalinowe, parzyste elektryczne, to co się stanie ze wspaniałymi coupe w rodzaju A7? To znaczy, nie musicie mówić, bo doskonale wiem - znikną z gamy, bo tak z racji tego, że stałem się jednoosobowym ultrasem Audi A6 w redakcji, to do mnie trafiło podsumowanie newsów o tym, czego możemy się spodziewać po premierze najnowszego dziecka firmy z Ingolstadt. Zapinamy pasy, włączamy falowniki i jedziemy.
Audi A6 e-tron, czyli elektryczny atak na segment E
Pojawi się już 31 lipca i to od razu w dwóch smakach - prawilny sedan i kombi do wożenia lodówek, a w języku Audi - Avant. Generacja C9 zadebiutuje 30 lat po pierwszym A6 w dziejach, więc model to nowe otwarcie, ale jeżeli zaczynacie płakać, że jak to tak, co to za A6 bez dieselka, to spokojnie - spalinowe Audi A6 zadebiutuje za kilka miesięcy, będzie wtedy nazywać się A7. Tak, doskonale logiczne.
Audi A6 korzysta z platformy PPE, tej samej, na której zbudowano najnowsze Porsche Macan. Niestety jeszcze nie wiemy, jakie wersje mocy będziemy mieć dostępne, ale zapewne pojawi się wariant o mocy 400 KM, podobnie w jak w Audi Q6 E-tron. Na pewno pojawi się również wersja słabsza.
Wiemy też, że akumulator będzie miał pojemność 100 kWh oraz architekturę 800 V, co pozwala na optymizm w zakresie mocy ładowania i czasu uzupełniania zasięgu - Audi A6 obsługuje ładowarki o mocy do 270 kW. Osiągi? Też musimy poczekać na premierę, ale w kuluarach mówi się, że będzie co najwyżej 7 s do setki w najsłabszej wersji.
Zasięg? To skomplikowane, ale Audi zapowiada, że będziemy mile zaskoczeni i że 600 km jest jak najbardziej osiągalne. Oczywiście w odpowiednich warunkach i z odpowiednią prędkością, ale to już na pewno wiecie, jak wyglądają takie wyniki w rzeczywistości.
Wymiary? 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości w przypadku kombi, a czy sedan będzie miał inne wymiary, to się okaże już jutro.
W środku A6 nie wymyśla nic nowego - 3 wielkie ekrany, masa skóry i jak najmniej fizycznych przycisków.
To wnętrze z Audi A5, ale nie spodziewajcie się dużej różnicy - to nowy standard u producenta, ale całkiem przyjemny dla oka. Więcej dowiemy się już jutro, czujcie się naładowani.
Więcej o Audi przeczytasz w: