Volkswagen przywróci element, za którym klienci płakali. Naciskali na koncern, teraz ponaciskają guziki
Na kierownicach niektórych modeli marki VW ostatnimi czasy można było spotkać dotykowe przyciski. Były tam np. wirtualne suwaki regulujące głośność oraz kontrolery wielu innych funcji. Thomas Schäfer, szef marki przyznał, że firma z nich zrezygnuje. Jak się okazuje, ich działanie jest irytujące nie tylko dla mnie.
Czasami w pogoni za nowoczesnością okazuje się, że projektanci pójdą złą drogą. Coś, co miało w założeniu ułatwić życie użytkowników okazuje się być w praktyce nietrafione i irytujące.
Niestety tak właśnie jest z dotykowymi przyciskami na kierownicach niektórych modeli VW. Korzystanie z nich nie należy do najprzyjemniejszych, ponieważ często aktywują się przez przypadek. Np. manewrując Tiguanem na parkingu zdarzało mi się, że muśnięciem reki pogłaśniałem radio. Poza tym bardzo trudno jest się ich nauczyć. Klasyczne przyciski można wyczuć pod palcem, a w tym przypadku jest to bardzo utrudnione, ponieważ zlewają się ze sobą. Oznacza to, że żeby z nich skorzystać, to trzeba oderwać wzrok od drogi - to negatywnie wpływa na bezpieczeństwo.
VW zmieni przyciski na kierownicy
Te i inne uwagi sukcesywnie docierały do szefostwa koncernu VW. W końcu, jak zaraportował Motor1.com, Wolfsburg zreflektował się co do przycisków. Portal cytuje wypowiedź szefa VW. Thomas Schäfer powiedział: „Ulepszamy nasze portfolio i design, a także tworzymy nową jakość w prostocie obsługi naszych pojazdów. Na przykład przywracamy kierownicę z fizycznymi przyciskami! Tego oczekują klienci od VW”.
Miło, że ogromny koncern słucha swoich klientów i potrafi posypać głowę popiołem. A co z niepodświetlanym, równie irytującym dotykowym panelem głośności oraz klimatyzacji? Zdjęcia szpiegowskie, do których dotarł portal, ukazują najnowszego Golfa bez dotykowych przycisków na kierownicy, ale wciąż jest tam ten sam panel pod centralnym wyświetlaczem — suwaki od temperatury i głośności nadal ukupują przestrzeń pod ekranem. Prawdopodobnie ten element zostanie z klientami na dłużej, ale miło, że chociaż kierownica zostanie zmieniona.
Skoda ma świetne przyciski
Z naszej strony sugerujemy, żeby VW skorzystał z rozwiązania dostępnego w kierownicach aut marki Skoda. Tam są takie chromowane pokrętła i one są po prostu boskie. Uwielbiam z nich korzystać. Mało tego, uwielbiam się nimi bawić niczym jakimiś odstresowującymi gadżetami. Są aż tak dobre. To jak VW?