Los Scirocco SUV-a przesądzony. Volkswagen podjął decyzję
Gdybyś miał do wyboru Golfa lub Scirocco, to jakiego koloru byłoby twoje Scirocco? To żart, choć wybór jest raczej oczywisty. Jednak czy nadal wybrałbyś Scirocco, gdyby był SUV-em?

Mało kto wie, że produkcja Volkswagena Scirocco zakończyła się dopiero w 2017 roku. Chyba jeszcze mniej osób ma świadomość, że to nie był jedyny raz. Produkcję tego 2-drzwiowego coupe po raz pierwszy wstrzymano w 1992 roku, po osiemnastu latach i wyprodukowaniu 291 tys. egzemplarzy. Auto wróciło w 2008 roku i – na szczęście – zostało tym, co znaliśmy. Kto by nie chciał, aby Scirocco powróciło na rynek? Tylko czy wciąż byłoby tak pożądane jako… SUV?

Nie będzie SUV-a Scirocco?
Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, powiedział, że firma nie wskrzesi starych modeli, jeśli nie będą wierne genom swoich poprzedników.
Pamiętasz, kiedy usłyszałeś, że Mitsubishi przywraca Eclipse? Pamiętasz, jak czułeś się absolutnie załamany, kiedy ujawniono, że jest to strasznie przeciętny, mało inspirujący SUV, a nie fajny samochód sportowy? Volkswagen nie chce, aby ludzie tak myśleli o jego samochodach – mówi.
Te słowa wskazują na to, że firma ceni historię swoich pojazdów, które przywodzą wspomnienia i wielu osobom kojarzą się pozytywnie. Wskrzeszenie modeli Beetle lub Corrado i zrobienie z nich crossoverów podważyłoby ich rodowód. Oczywiście Volkswagen nie wyklucza wprowadzania na rynek wielu nowych modeli, jednak żaden z nich nie będzie nosił nazwy przypisanej legendarnemu modelowi. Właśnie dlatego Thomas Schäfer oficjalnie zaznaczył, że Scirocco nigdy nie stanie się SUV-em.
Znane nazwy w innym wcieleniu
Historia zna producentów, którzy próbowali sprzedawać swoje samochody dzięki dobrze kojarzącej się nazwie. Niestety wiele wskrzeszonych modeli po czasie okazało się czymś innym, co znaliśmy wcześniej. Wystarczy przypomnieć sobie, jaki los spotkał Forda Pumę lub Capri, które z małych coupé zmieniły się miejskiego crossovera i spore auto elektryczne. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Peugeota 3008, którego po latach zdecydowano się zmienić z pojazdu, który miał cechy minivana, w SUV-a, lub równie francuskiego Renault Espace.

Słowa Thomasa Schäfera nie mówią wprost, że Scirocco nie wróci na rynek, lecz po prostu nie stanie się SUV-em. Miło byłoby zobaczyć nowe 3-drzwiowe Scirocco ze stylistyką przypominającą nowego Golfa 8. Jeżeli ten model kiedykolwiek wróci na rynek, najważniejsze, by pozostał spalinowy i dawał przyjemność z jazdy. Sądząc po słowach dyrektora generalnego, o spalinowy napęd możemy być raczej spokojni.
Jeśli nazywasz coś tym, czym nie jest, bądź bardzo ostrożny. Powiedzmy, że jeśli to GTI, to lepiej, żeby to było GTI. To nasz model. Musi być wierny genom – dodaje.
Czytaj więcej o marce Volkswagen: