Nowy Volkswagen Golf wyceniony w Niemczech. Najtańsza wersja za prawie 120 tys. zł
Ok, żeby było bez zbędnych pytań: za równowartość niecałych 120 000 zł. A i cena wynika głównie z tego, że na razie Golfa VIII z 1.0 TSI nie da się jeszcze zamówić, tak samo jak nie ma jeszcze bazowych wersji wyposażenia.
![VW Golf 8 volkswagen golf viii cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/10/volkswagen-golf-8-2020-14.jpg)
Volkswagen ogłosił dziś oficjalnie rozpoczęcie sprzedaży najnowszego wcielenia swojego kompaktowego samochodu. Póki co Golfa można zamawiać w Niemczech (polskich cenników nadal brak), ale już teraz daje nam to pogląd na to, czego będzie można się spodziewać w Polsce.
Volkswagen Golf VIII - cena od równowartości ok. 117 598 zł
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/Zrzut-ekranu-2019-12-5-o-15.22.10.jpg)
Czyli 27 510 euro, które trzeba zapłacić za odmianę Life z silnikiem 1.5 TSI i manualną przekładnią (6 biegów). Żeby było zabawnie, nie jest to ani bazowa jednostka napędowa, ani bazowa wersja wyposażenia. Wersje wyposażenia mają prezentować się następująco:
- Golf - premiera w 2020 r., cena poniżej 85 500 zł
- Life
- Style - premiera w 2020 r.
- R-Line - premiera w 2020 r.
Bazowy Golf Golf (kto to wymyśla?) ma zaoferować asystenta pasa ruchu, system awaryjnego hamowania, cyfrowe zegary (elegancko), system informacyjno-rozrywkowy, łączność z serwisami online, Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę, 1-strefową klimatyzację automatyczną, reflektory LED i światła LED z tyłu.
Golf Life, którego można zamówić w Niemczech, dodaje do tego zestawu 16-calowe felgi aluminiowe, nawigację discovery Pro, sterowanie głosowe, skórzaną kierownicę, bezprzewodową ładowarkę do smartfona, bezprzewodowy Apple CarPlay, środkowy podłokietnik z przodu i z tyłu, chromowane wstawki, czujniki parkowania i automatyczne światła.
Wróćmy na chwilę do silników.
![VW Golf 8](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/10/volkswagen-golf-8-2020-02.jpg)
Na start, przynajmniej w Niemczech, w ofercie lądują cztery silniki. Benzynowe 1.5 TSI w wersji 130 (27 510 euro) i 150 KM (28 530) z przekładniami manualnymi, a także wysokoprężne TDI o mocy 115 KM (29 155 euro, przekładnia manualna) albo 150 KM (33 840 euro, 7-stopniowe DSG).
A co trzeba będzie dokupić?
![VW Golf 8](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/10/volkswagen-golf-8-2020-15.jpg)
W wersji Life dodatkowo płatny będzie każdy lakier poza czarnym, felgi 17 i 18", dach panoramiczny, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne zawieszenie DCC, progresywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie, matrycowe reflektory (ok. 10 000 zł), fotele ergoActive, fotele elektrycznie sterowane z pamięcią, a także pakiet zimowy z podgrzewaniem foteli.
To jednak z całą pewnością nie wszystkie opcje - wersja Style wprowadzi pewnie szereg innych, które będą w stanie wynieść Golfa VIII na szalony próg cenowy. Aczkolwiek wersja Life z kilkoma dodatkami może być ciekawą propozycją.
![VW Golf 8](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/10/volkswagen-golf-8-2020-12.jpg)
Tym bardziej, że niekoniecznie trzeba przeliczać 1:1 niemiecką cenę Golfa na nasze warunki. W końcu model schodzącej generacji kosztuje teraz za naszą zachodnią granicą minimum 24 505 euro, czyli równowartość prawie 105 000 zł. W tym samym czasie, według naszego cennika, jeśli ktoś chce najbiedniejszego Golfa w historii nowych Golfów schodzącej generacji, musi zapłacić... 79 290 zł.
Co jednak nie zmienia faktu, że jeśli Golf VIII trafi do nas w podobnej konfiguracji jak do Niemiec, raczej nie ma co liczyć na szczególnie porywające ceny. Z tym trzeba poczekać do 1.0 TSI i Golfa-Golfa...