Znamy ceny Suzuki Swift Sport. A ile kosztują jego rywale?
Nowe Suzuki Swift Sport wjeżdża do Polski i ze swoją atrakcyjną ceną zamierza narobić trochę zamieszania w segmencie ciepłych i gorących hatchbacków. Jakie ma szanse?
![Suzuki Swift Sport - znamy polskie ceny. Sprawdzamy, co na to rywale](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/suzuki-swift-sport-1.jpg)
Usportowiony Swift należy przy tym raczej do tej pierwszej kategorii. Z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.4 i mocy 140 KM daleko mu chociażby do 200-konnego Polo GTI i Clio R.S. Co ciekawe, poprzednia generacja z wolnossącym 1.6 generowała 136 KM - przyrost mocy nie jest więc wielki (choć moment obrotowy wzrósł o 70 Nm do 230 Nm), ale pewnie nie o to chodziło inżynierom Suzuki.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/suzuki-swift-sport-2.jpg)
Nie chodziło też raczej o przyspieszenia spod świateł - przednionapędowy Swift Sport z manualną, 6-biegową skrzynią biegów na przyspieszenie od 0-100 km/h potrzebuje 8,1 s. Za to zapewne - dzięki masie wynoszącej mniej niż 1 tonę (970 kg - jeden z lepszych wyników w segmencie) - da sporo frajdy w zakrętach.
Do tego wygląda dużo zadziorniej od swojej cywilnej odmiany. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu, zmienione, sportowe fotele, a także podwójny wydech mogą się po prostu podobać.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/suzuki-swift-sport-3.jpg)
Ile trzeba będzie zapłacić w Polsce za takie ciepłe Suzuki? Ceny startują od 79 900 zł. Teraz sprawdźmy, z kim Swift Sport będzie rywalizował o klientów.
Polo GTI
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/nowe-polo-gti.jpg)
Nowe Polo GTI jest wprawdzie od Swifta Sport zauważalnie droższe (89 690 zł za wersję bazową), ale za to też bezdyskusyjnie mocniejsze. 2-litrowa jednostka generuje w tym przypadku 200 KM, a dodatkowo połączono ją z przekładnią DSG.
Przy starcie spod świateł mały Volkswagen również nie da Swiftowi Sport większych szans, pierwszą setkę na liczniku wyświetlając po 6,7 s.
Clio R.S. 200
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/renault-clio-rs.jpg)
Renault swojego niewielkiego sportowca wyceniło jeszcze wyżej - najtańsza R.S. kosztuje aż 93 tys. zł, ale i jest ku temu powód.
Z silnika o pojemności 1.6 litra wydobyto tu 200 KM, które połączone z automatyczną skrzynią biegów pozwalają zawstydzić przy starcie spod świateł Swifta i minimalnie wyprzedzić Polo GTI (6,6 s).
Clio R.S. nie wymaga też przesadnego doposażania w konfiguratorze. No, może - żeby było jeszcze ostrzej - warto zaznaczyć pakiet Cup z zawieszeniem Cup i rasowymi, czerwonymi zaciskami.
Audi S1
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/audi-s1.jpg)
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że grupy klientów zainteresowanych Suzuki Swift Sport i Audi S1 nie pokrywają się ani trochę - przynajmniej to może sugerować cena. S1 startuje bowiem z pułapu... 139 tys. zł, czyli o niemal 60 tys. więcej niż propozycja Suzuki.
S1 wystartuje natomiast bez wątpienia jako pierwsze z każdych świateł. 2-litrowa jednostka benzynowa generuje tu 231 KM i 370 Nm, gwarantując sprint do 100 km/h w 5,9 s i prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h.
Peugeot 208 GTi
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/Zrzut-ekranu-2018-04-30-o-12.07.49.jpg)
Propozycja od Peugeota plasuje się cenowo pomiędzy Swiftem Sport a Polo GTI (choć bliżej Volkswagena). Za odmianę bez dodatkowych opcji zapłacimy równe 87 600 zł.
Co w zamian? Nieco mniej praktyczne, bo zaledwie 3-drzwiowe nadwozie, ale za to 208 KM (silnik e-THP 1,6 l) i przyspieszenie 0-100 km/h równe 6,7 s - czyli tyle samo, ile w odrobinę droższym Polo GTI.
Ewentualnych opcji do dokupienia nie ma tutaj zbyt wiele (choć dachem panoramicznym nikt chyba nie pogardzi). Wyposażone pod korek 208 GTi powinno się jednak zmieścić w 100 tys. zł. Ewentualnie minimalnie powyżej tej kwoty.
Ford Fiesta ST-Line
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/ford-fiesta_st_line-eu-GTB_Fiesta_ST_Line_Front_3_4_City_LHD_V3-16x9-2160x1215.jpg.renditions.extra-large.jpg)
Cennika nowej Fiesty ST jeszcze nie ma, więc zostaje nam model ST Line. Co ciekawe, w wersji z silnikiem 1.0 EcoBoost generuje dokładnie tyle samo mocy, ile gorące Suzuki - 140 KM. Bez żadnych dodatków cena zaczyna się od 73 680 zł.
Wypadałoby jednak nieco podkreślić sportowy charakter auta (Swift Sport ma to w standardzie), więc dokładamy duży tylny spoiler i... na tym w sumie kończą się nasze możliwości usportowienia.
Fiesta ST Line będzie więc tańsza, ale i zauważalnie wolniejsza. Rozpędzanie do 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmie jej 9 sekund - dla przypomnienia, Swift Sport potrzebuje na to 8,1 s.
Seat Ibiza FR
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/Zrzut-ekranu-2018-04-30-o-12.10.51.jpg)
Wygląda sportowo, ma dwa wydechy, 150 KM pod maską i kosztuje... 72 846 zł. Nawet jeśli dodamy pakiet Comfort+ (m.in. klimatyzacja dwustrefowa), adaptacyjne zawieszenie, elektryczne szyby z tyłu (bo trochę wstyd), czerwone zaciski (bo wypada) i pasy z czerwonymi przeszyciami (bo dlaczego nie), i tak kończymy z ceną ledwo powyżej 77 tys. zł.
Nawet z najmocniejszym silnikiem Ibiza nie będzie jednak nie wiadomo jaką rakietą. Na rozpędzenie się do 100 km/h niezbędne będzie 7,9 s. Czyli dużo więcej niż Polo GTI, ale o 0,2 s mniej niż Suzuki Swift.
DS3 GT Performance
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/ds-3-gt-performance.jpg)
Tak, w gamie DS3 można znaleźć cywilną wersję z silnikiem o mocy 165 KM (od 86 tys. zł), ale o wiele ciekawiej prezentuje się odmiana GT Performance.
210 KM (z 1,6 l), maksymalna prędkość 230 km/h i sprint do setki w 6,5 s - lepiej niż większość samochodów z tego zestawienia. Jedyne auto, z którym DS3 mogłoby mieć problemy, to najdroższe S1.
Tyle tylko, że DS3 GT Performance jest pod względem ceny drugie na liście. Bez żadnych dodatków kosztuje 117 900 zł. A do tego - podobnie jak chociażby 208 GTi - ma tylko jedną parę drzwi.