Skoda Scala - znamy wyposażenie polskich wersji. Może być bogato
Polski importer podał specyfikację swojego najnowszego dziecka. Na ceny trzeba jeszcze poczekać.
Scalę, czyli następca Rapida, szersza publika będzie mogła oglądać już na początku marca podczas Wystawy Samochodowej w Genewie. Tymczasem wiemy już, jakie wersje wyposażeniowe będą dostępne na naszym rynku.
Trzy poziomy wyposażenia.
Scala wpisuje się w konfigurację gamy czeskiej marki i będzie dostępna w wersjach Active, Ambition i Style.
Najciekawsze elementy na liście wyposażenia bazowej wersji (Active) to asystent pasa ruchu i asystent odległości z funkcją awaryjnego hamowania. Auto będzie również wyposażone w system umożliwiający połączenie alarmowe i wezwanie pomocy w razie wypadku. Trzeba jednak dodać, że to nie wyraz szczególnej troski, a elementy konieczne, by nowy model mógł walczyć o maksymalną ocenę w testach zderzeniowych.
W wersji Active na pokładzie będzie klimatyzacja manualna oraz Radio Swing z kolorowym ekranem dotykowym 6,5” z dwoma gniazdami USB-C i zestawem Bluetooth. W kloszach przednich i tylnych świateł za źródła światła posłużą LED-y, ale będzie to oświetlenie w wersji Basic, czyli m.in. bez dynamicznych kierunkowskazów.
W wersji Active nie będzie natomiast 16-calowych obręczy z aluminium, przednich świateł przeciwmgielnych czy czujników parkowania. To elementy wyposażenia wersji Ambition. Na liście tej wersji znalazła się jeszcze skórzana kierownica z przyciskami do obsługi radia i telefonu, 4 dodatkowe głośniki oraz elektrycznie sterowane tylne szyby.
Na bogato w wersji Style.
Topowa odmiana Scali ma wyjeżdżać z salonu na 17-calowych obręczach. Z tyłu zamiast Basic LED-ów będą Full LED-y (z dynamicznymi kierunkowskazami), a czujniki parkowania będą zamontowane nie tylko z tyłu, ale i z przodu. W kabinie – radio Bolero z 8-calowym ekranem i funkcją SmartLink+ pozwalającą na obsługę aplikacji mobilnych. Dopiero w tej wersji pojawi się seryjnie dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, a z nią podgrzewane przednie fotele i przyciemniane tylne szyby.
Wyposażenie dodatkowe w pakietach.
Do wersji Ambition będzie można dokupić pakiet wyposażenia Comfort obejmujący radio Bolero z 8-calowym ekranem, dwustrefową klimatyzację automatyczną i przyciemniane tylne szyby. Wybierając pakiet Tech kupuje się pakiet czujników oświetlenia Light Assist, czujnik deszczu, tempomat, podgrzewane fotele i kamerę cofania.
Pakiet Comfort dla wersji Style składa się z czujników oświetlenia Light Assist z czujnikiem deszczu oraz reflektorów Full LED. Pakiet Tech zamienia zegary w tzw. Virtual Cockpit, czyli kolorowy ekran, i dodaje dodatkową antenę Bluetooth, bezprzewodową ładowarkę do smartfona, podgrzewaną kierownicę i aktywny tempomat. Dla wersji Style przygotowano też pakiet Image, przedłużający szybę pokrywy bagażnika i dodający składane lusterka.
Póki co nie podano szczegółów dotyczących elementów wyposażenia nieobjętych pakietami. W niemieckim konfiguratorze Scalę można doposażyć jeszcze m.in. w aktywne zawieszenie DCC, czy szklany dach. Rapid był wyposażony dużo skromniej. Wygląda na to, że Scala nie będzie odstawała pod tym względem od Octavii.
Niestety - ceny poszczególnych wersji i dodatków zostaną podane dopiero w przyszłym tygodniu. Jednak patrząc na listę wyposażenia można zgadywać, że w porównaniu z Rapidem będzie sporo droższa.