117 500 zł – tyle kosztuje najtańsza Skoda Octavia Idealna Sportline
Skoda Octavia Sportline może mieć skrzynię manualną i silnik 1.5, ale i tak będzie sportowa. A idealna jest każda Octavia.
Nie, nie żartuję oraz nikt mi za to ekstra nie zapłacił. Octavia Idealna istnieje na co mam dowód w postaci zrzutu ekranu aktualnego cennika:
Od teraz, nie dość że idealna, to jeszcze dostępna w wersji Sportline
O tym, że taka odmiana powstaje, pisaliśmy już w kwietniu, a dziś w końcu pojawiła się w cenniku. Octavia Sportline to trzeci (po Supebrie i Kodiaqu) model Skody, który powstaje w tej sportowawej wersji. Jej sportowość polega na tym, że chromowane elementy wymieniono na czarne, na czarno polakierowano też wszelkie oznaczenia z tyłu auta. Takie same wykończenia ma wersja RS, ale tę najsportowszą od pozostałych odróżnia jeszcze zderzak z większymi wlotami powietrza. W Sportline jest taki jak w pozostałych ale cały czarny, bez chromowanej listewki.
Wersja Sportline dostała też trójramienną kierownicę (w zwykłych wersjach ma ona dwa ramiona) i sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Prawdopodobnie takie jak w wersji RS, ale póki co Skoda nie podzieliła się żadnym zdjęciem wnętrza tej odmiany. Wiadomo tylko, że wyposażeniowo to wersja bazująca na topowej odmianie Style, a jej kokpit ozdabiają listwy wykończone błyszczącą czernią.
Sportline może być prawie każda Octavia
Prawie, bo podobnie jak w przypadku odmiany Style, wyposażenie wersji Sportline nie jest dostępne dla odmian z najsłabszymi jednostkami napędowymi, czyli 110-konnym 1.0 TSI i 115-konnym 2.0 TDI. Pozostałe, czyli 150-konne 1.5 TSI i 2.0 TDI oraz 190-konne 2.0 TSI i hybryda 1.4 TSI można kupić w tej odmianie wydając dodatkowo ok. 10 tys. zł w porównaniu z wersją Style.
To oznacza, że najtańsza Octavia Sportline kosztuje 117 500 zł w odmianie z benzynowym 1.5 o mocy 150 KM i manualną, sześciobiegową przekładnią. Z DSG kosztuje o 9 500 zł więcej. Na 8 konfiguracji, w jakich dostępny jest Sportline, z odmianą RS pokrywa się tylko jedna – topowa, z dwulitrowym dieslem o mocy 200 KM, 7-biegową przekładnią DSG i napędem na cztery koła. Tak skonfigurowane auto kosztuje 157 900 zł, czyli niecałe 5,5 tys. zł mniej od pełnowartościowego RS-a.
Prawie 120 tys. zł za nieźle wyposażonego kompakta z nieprzesadnie mocnym silnikiem benzynowym i manualną przekładnią – powiedziałbym, że to sporo, ale to w końcu Octavia Idealna, więc może nie ma się czemu dziwić?