Oto Renault Talisman po liftingu. Spróbowałem poszukać 10 zmian
To taki nanolifting. Może to i dobrze? Akurat z wyglądu Renault Talisman od początku mi się podobał.
![renault talisman 2020](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/renault-talisman-2020-17.jpg)
Najwyraźniej ze swojego projektu zadowoleni byli też styliści Renault, bo lifting Talismana jest raczej bardzo, bardzo subtelny. Niedługo francuska limuzyna będzie bowiem wyglądać tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/renault-talisman-2020-8.jpg)
Podczas gdy do tej pory z salonów wyjeżdżały egzemplarze wyglądające przeważnie podobnie do tego:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/RENAULT-TALISMAN-2019-test-2.jpg)
Co nowego? Jest inaczej wyglądający grill, jest zmieniony zderzak. Wszystkie Talismany wyjeżdżające od teraz z fabryk będą też wyposażone w standardzie we w pełni LED-owe reflektory. W opcji znajdą się natomiast adaptacyjne reflektory matrycowe z dynamicznymi kierunkowskazami. Ale liczymy to jako dwie zmiany.
Z tyłu nowy Talisman wygląda natomiast tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/renault-talisman-2020-15.jpg)
I dla odświeżenia pamięci, tak wyglądał model przed liftingiem:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/RENAULT-TALISMAN-2019-test-7.jpg)
Co zmieniło się w tym miejscu? Są nowe światła z dynamicznymi kierunkowskazami, są chromowane wstawki, jest nowa antena (niezbyt piękna, swoją drogą). Czyli zmian mamy już 5.
Do tego dochodzą jeszcze 3 nowe wzory felg (po jednym wzorze dla rozmiarów 17, 18 i 19"), a także 3 nowe lakiery. Załóżmy, że daje to 7 nowości.
W środku natomiast...
Wygląda tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/renault-talisman-2020-12.jpg)
A wyglądał tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/RENAULT-TALISMAN-2019-test-27.jpg)
Pomińmy może różnice kolorystyczne i przejdźmy do faktycznych zmian. Odświeżony Talisman może pochwalić się m.in. nowymi, chromowanymi lub drewnianymi wstawkami, 8-kolorowym oświetleniem wnętrza, 10,2-calowym ekranem montowanym w standardzie, bezramkowym lusterkiem centralnym, bezprzewodowym ładowaniem telefonu w konsoli środkowej, a także kilkoma innymi delikatnymi zmianami.
Wprowadzono też nowe materiały wykończeniowe - wliczając w to tapicerkę skórzaną Nappa, oferowaną w dwóch wersjach w odmianie Initiale Paris.
Ok, to już chyba uzbieraliśmy 10 nowości, a są jeszcze kolejne.
Chociażby nowe systemy bezpieczeństwa i zautomatyzowanej jazdy w postaci m.in. Highway & Traffic Jam Companion, czyli połączenia adaptacyjnego tempomatu i asystenta utrzymania pasa ruchu. System automatycznego hamowania rozbudowano też o możliwość wykrywania pieszych.
Odświeżone Renault Talisman sprzedawane będzie z silnikami benzynowymi TCe 160 i 225 (oba z przekładniami EDC) albo z wysokoprężnym dCi o mocy 120 lub 150 KM (przekładnia manualna) i pojemności 1,7 l, a także z dwulitrowym dCi o mocy 160 lub 200 KM (EDC).
Samochód w odświeżonej wersji trafi do salonów w czerwcu tego roku.