REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Oto Renault Talisman po liftingu. Spróbowałem poszukać 10 zmian

To taki nanolifting. Może to i dobrze? Akurat z wyglądu Renault Talisman od początku mi się podobał.

26.02.2020
11:10
renault talisman 2020
REKLAMA
REKLAMA

Najwyraźniej ze swojego projektu zadowoleni byli też styliści Renault, bo lifting Talismana jest raczej bardzo, bardzo subtelny. Niedługo francuska limuzyna będzie bowiem wyglądać tak:

Podczas gdy do tej pory z salonów wyjeżdżały egzemplarze wyglądające przeważnie podobnie do tego:

Co nowego? Jest inaczej wyglądający grill, jest zmieniony zderzak. Wszystkie Talismany wyjeżdżające od teraz z fabryk będą też wyposażone w standardzie we w pełni LED-owe reflektory. W opcji znajdą się natomiast adaptacyjne reflektory matrycowe z dynamicznymi kierunkowskazami. Ale liczymy to jako dwie zmiany.

Z tyłu nowy Talisman wygląda natomiast tak:

I dla odświeżenia pamięci, tak wyglądał model przed liftingiem:

Co zmieniło się w tym miejscu? Są nowe światła z dynamicznymi kierunkowskazami, są chromowane wstawki, jest nowa antena (niezbyt piękna, swoją drogą). Czyli zmian mamy już 5.

Do tego dochodzą jeszcze 3 nowe wzory felg (po jednym wzorze dla rozmiarów 17, 18 i 19"), a także 3 nowe lakiery. Załóżmy, że daje to 7 nowości.

W środku natomiast...

Wygląda tak:

A wyglądał tak:

Pomińmy może różnice kolorystyczne i przejdźmy do faktycznych zmian. Odświeżony Talisman może pochwalić się m.in. nowymi, chromowanymi lub drewnianymi wstawkami, 8-kolorowym oświetleniem wnętrza, 10,2-calowym ekranem montowanym w standardzie, bezramkowym lusterkiem centralnym, bezprzewodowym ładowaniem telefonu w konsoli środkowej, a także kilkoma innymi delikatnymi zmianami.

Wprowadzono też nowe materiały wykończeniowe - wliczając w to tapicerkę skórzaną Nappa, oferowaną w dwóch wersjach w odmianie Initiale Paris.

Ok, to już chyba uzbieraliśmy 10 nowości, a są jeszcze kolejne.

Chociażby nowe systemy bezpieczeństwa i zautomatyzowanej jazdy w postaci m.in. Highway & Traffic Jam Companion, czyli połączenia adaptacyjnego tempomatu i asystenta utrzymania pasa ruchu. System automatycznego hamowania rozbudowano też o możliwość wykrywania pieszych.

REKLAMA

Odświeżone Renault Talisman sprzedawane będzie z silnikami benzynowymi TCe 160 i 225 (oba z przekładniami EDC) albo z wysokoprężnym dCi o mocy 120 lub 150 KM (przekładnia manualna) i pojemności 1,7 l, a także z dwulitrowym dCi o mocy 160 lub 200 KM (EDC).

Samochód w odświeżonej wersji trafi do salonów w czerwcu tego roku.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA