Samochody bez sensu są najciekawsze, czyli Range Rover SV
Land Rover stworzył samochód tak absurdalny, że aż nie da się go nie uwielbiać.
![Samochody bez sensu są najciekawsze, czyli Range Rover SV](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-8.jpg)
Jeśli nie macie co robić do końca tego tygodnia, pobawcie się w grę. Grę, która polega na znalezieniu jakiegokolwiek sensu w najnowszym modelu Range Rovera.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-1.jpg)
Bo popatrzmy po kolei.
Range Rover SV Coupe jest terenówką, która może wjechać wszędzie. I która nigdzie nie wjedzie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-6.jpg)
Już standardowy Range Rover rzadko kiedy zapuszcza się w bezdroża, a co dopiero mówić o jego dwudrzwiowej, limitowanej odmianie, oferowanej z aluminiowymi obręczami o średnicy... 23 cali?
Małe są szanse, żeby którykolwiek SV Coupe kiedykolwiek zjechał z utwardzonej drogi. Ba, nawet z asfaltowych pewnie nie będzie zjeżdżał. Pewnie, że przypomina klasycznego Range Rovera, który miał tylko troje drzwi, ale tamten wóz faktycznie jeździł w terenie jak wściekły. A ten...?
SV Coupe jest też limuzyną... do której łatwo się nie wsiądzie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-7.jpg)
Wnętrze najnowszego Range Rovera jest absurdalnie wręcz luksusowe. Dwa osadzone nisko przy podłodze fotele przednie rozdzielono potężnym tunelem środkowym i dokładnie to samo zrobiono z tyłu. Pasażerowie drugiego rzędu otrzymali nawet możliwość elektrycznej regulacji swoich siedzeń.
Czyli - limuzyna. Tyle tylko, że dostęp do tylnych foteli nie będzie przesadnie łatwy.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-31.jpg)
Trzeba będzie złożyć jeden z przednich foteli, przepchnąć się obok niego i dopiero wtedy możemy zająć miejsce. Wcześniej oczywiście wspinając się po automatycznie wysuwanym przy otwieraniu drzwi progu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-23.jpg)
To raczej nie będzie auto dla prezesa jeżdżącego z tyłu.
Ma coupe w nazwie, ale jakoś tego nie widać.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-9.jpg)
Można założyć, że tak wygląda coupe w wizji i wykonaniu Land Rovera - zamiast obłych kształtów i szybko opadającego dachu w stylu np. GLE Coupe, otrzymujemy tutaj nadal mocno pudełkowe kształty.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-19.jpg)
I ma to swój urok. A jeśli ktoś by pytał, to tak - SV Coupe ma bezramkowe szyby. Przy okazji będzie szybki - 5-litrowe V-8 rozpędza nowego Range Rovera do 100 km/h w zaledwie 5 sekund.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-16.jpg)
Czyli w sumie mamy terenówkę, która nie jest terenówką, coupe, które nie jest coupe i limuzynę, która na limuzynę się przesadnie nie nada. To auto jest tak pozbawione wszelkiego sensu, że aż nie mogłem się na nie napatrzyć.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-26.jpg)
Range Rover SV Coupe jest autem stworzonym wyłącznie dlatego, że się dało. I że ma się pewność, że znajdą się na nie klienci.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/range-rover-sv-coupe-24.jpg)
Klienci skłonni wydać mniej więcej 240 tys. funtów (około 1,23 mln zł) na ręcznie montowany samochód, którego główną funkcją będzie pokazanie się na drodze. SV Coupe trudno bowiem pomylić z czymkolwiek innym.