Odrestaurowany VW Golf Pikes Peak z 1987: dwa silniki to akurat tyle, ile potrzeba
Volkswagen wraca w tym roku na tor Pikes Peak International Hill Climb w amerykańskim Kolorado. Wystartować tam ma nowy elektryczny bolid VW I.D. R Pikes Peak. Ale z tej okazji odrestaurowany został też dwusilnikowy VW Golf Pikes Peak, który startował w zawodach w 1987 r. Efekt? Niesamowity!
![Odrestaurowany VW Golf Pikes Peak z 1987: dwa silniki to akurat tyle, ile potrzeba](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/VW-Golf-Twin-Engine-Race-Car-9.jpg)
Prace trwały 6 miesięcy
Odrestaurowany VW Golf Pikes Peak został zaprezentowany niedawno wraz z nowym wyścigowym bolidem. Prace trwały sześć miesięcy i był prowadzone pod kierownictwem Jochi Kleinta.
Mechanikom zależało na tym, by samochód był jak najbardziej oryginalny. Największym wyzwaniem stanowił remont obu silników i ich skoordynowanie, aby pojazd dobrze się prowadził.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/VW-Golf-Twin-Engine-Race-Car-1.jpg)
To był wyjątkowy wóz
VW Golf Pikes Peak powstał na bazie Golfa GTi Mk II. Ważył 1020 kg, a napędzany był dwoma turbodoładowanymi silnikami (1.8, 16v), które dawały w sumie 652 KM (480 kW). Ponieważ każdy silnik miał własną skrzynię biegów Hewland, oznaczało to, że Golf mógł mieć napęd na przednią oś, napęd na tylną oś lub korzystać z napędu na wszystkie koła.
Niestety, po renowacji silniki nie mają takiej same mocy, co w 1987 r. Każda z jednostek napędowych może się obecnie wykazać mocą od 240 do 260 KM (odc177 do 191 kW), co łącznie daje 500 KM (368 kW). A to nadal jest dość sporo.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/VW-Golf-Twin-Engine-Race-Car-5.jpg)
Wszystko dla Pikes Peak
O co chodzi z tym wyścigiem? Rozgrywany jest na torze Pikes Peak International Hill Climb w amerykańskim Kolorado i nazywany „wyścigiem do chmur”.
Zaczyna się na wysokości 2685 m n.p.m, a na 20-km odcinku do pokonania jest aż 156 zakrętów. Oczywiście, jak sama nazwa wskazuje, kierowcy jadą cały czas pod górę, by ostatecznie dotrzeć na metę, znajdującą się na wysokości 4301 m. n.p.m.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/04/VW-Golf-Twin-Engine-Race-Car-2.jpg)
Kiedyś się nie udało, a teraz?
W 1987 r. za kierownicą VW Golfa zasiadł Jochi Kleint, ale do mety nie dojechał z powodu awarii zawieszenia, która wydarzyła się tuż przed metą. Gdyby nie to, Kleint ukończyłby wyścig z najlepszym czasem, a 652-konne GTi zostałoby zapamiętane o wiele lepiej.
W tym roku z torem zmierzy się VW I.D. R Pikes Peak. Czy pójdzie mu lepiej? To okaże się już 24 czerwca.