REKLAMA

Rozwiódłbyś się, żeby za darmo pojeździć przez rok nowym Renault Scenic? Jest taka opcja

Nie wiem, czy znak zapytania w pierwszym zdaniu jest potrzebny. Renault ma ofertę dla par. Oddadzą im pieniądze za Renault Scenic E-Tech, jeśli rozwiodą się po jego zakupie. Kuszące.

Rozwiódłbyś się, żeby za darmo pojeździć przez rok nowym Renault Scenic? Jest taka opcja
REKLAMA

Rzadko czyszczę okulary, tym razem musiałem to zrobić, żeby nabrać pewności. Nie do końca wierzyłem w to, co czytam, a do tej pory jeszcze nie mam zdania. Renault w Wielkie Brytanii ma program, który nazywa się "ochrona rozpadu związku". Prawie jak dodatkowa ochrona szyb, czy opon, albo pakiet serwisowy. Rozumiem wiarę w produkt, ale chyba też rozumiem, dlaczego takiej oferty nie ma u nas.

REKLAMA
Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic — co to za auto?

Niepoważne trochę pytanie, jak można zakładać, że ktoś tego nie wie. Renault Scenic pojawiło się na rynku prawie 30 lat temu, bo w 1996 r. Doczekało się czterech generacji, a produkcję zakończono — tu się trochę zdziwiłem, sprawdzając — w 2022 r. Auto wyłamywało się ze schematu nadwozi aut osobowych. Było praktycznym, rodzinnym minivanem. Choć jeśli postawilibyśmy teraz Scenica pierwszej generacji koło dowolnego SUV-a, zadrżałyby nam wargi przy wypowiadaniu sylaby van.

Obecne Renault Scenic również ma być autem rodzinnym, co pewnie ważne jest w kontekście rozwodowej oferty. Tylko że już nie jest minivanem, ale za to jest autem elektrycznym. Ma bić Model Y i to na głowę. Jest nawet taki artykuł w brytyjskiej prasie, umieszczony na tamtejszej stronie Renault. Auto zaraz będzie u nas na testach, zobaczymy więc, jak bardzo tę Teslę Model Y zbije, poza papierowym pojedynkiem.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic nazywa się teraz Renault Scenic E-Tech, nie wiem, czy za każdym razem należy rozciągać nazwę jeszcze o frazę 100 proc. electric, a tak jest prezentowana. Oto jego podstawowe dane techniczne i cena, żebyśmy wiedzieli, czy warto się rozwodzić:

  • dwa warianty mocy 170 KM i 220 KM
  • i dwa odpowiadające im zestawy akumulatorów - 60 kWh i 87 kWh
  • oraz wynikające z tego zasięgi 430 km i 625 km
  • maksymalna moc ładowania 130 kW i 150 kW
  • przyspieszenie do setki - 8,6 i 7,9 s
  • długość 4470 mm
  • szerokość 1864 mm
  • wysokość 1571 mm
  • rozstaw osi 2785 mm
  • pojemność bagażnika 440 l (545 l)
  • 5 miejscach siedzących

Najtańsze Renault Scenic E-Tech kosztuje u nas 202 900 zł. Jest to cena za wersję techno. Za auto z większym zasięgiem należy zapłacić 219 900 zł, a podniesienie wersji wyposażenia do iconic spowoduje wzrost ceny do 233 990 zł.

Czy można więc pojeździć trochę nowym, elektrycznym i rodzinnym samochodem, a potem się rozwieść, żeby odzyskać pieniądze?

Renault Scenic E-Tech - oferta rozpadowa

Trochę w to nie wierzyłem, ale skoro poważna motoryzacyjna, brytyjska prasa też o tym pisze, to może dobrze przetarłem okulary. Koncepcja pakietów ochronnych dalece wyewoluowała ponad ochronę opon. Renault oferuje pełen zwrot pieniędzy zapłaconych za Renault Scenic każdemu, kto kupi ten model i rozstanie się ze swoim partnerem. Oferta jest ważna do końca tego roku i skierowana jest do osób, które zapłaciły gotówką. Jak rozumiem, po prostu bez korzystania z oferty finansowania, a nie dla tych, którzy przynieśli pieniądze w siatce.

Renault Scenic E-Tech
REKLAMA

Zwrot pieniędzy nastąpi, gdy udowodni się, że doszło do rozwodu lub rozwiązania cywilnego związku. Ta oferta ma być wynikiem badań, z których wynika, że ludzie kłócą się z partnerami w samochodach. Przekaz jest tu taki, że w Scenicu się nie pokłócisz, bo posiada cechy kojące.

Czy znajdą się śmiałkowie, którzy zapewnią sobie rok jeżdżenia nowych samochodem i wyłożą gotówkę na nowe Renault Scenic, tylko po to, by się rozwieść i ją odzyskać? Pozostawmy to pytanie otwarte.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA