Oto nowy Peugeot 508. 3 cylindry w segmencie D jeszcze nigdy nie wyglądały tak dobrze
Peugeot znowu to zrobił - model 508 po odświeżeniu na rok 2023 jest bezdyskusyjnie najładniejszym autem swojego segmentu, szczególnie w odmianie PSE. Niewiele to pewnie zmieni, ale przynajmniej jest na co popatrzeć.
Zacznijmy może właśnie od tego patrzenia. Peugeot 508 PSE 2023 prezentuje się tak:
Natomiast wersja bardziej cywilna - tak:
Wnętrze po zmianach prezentuje się z kolei tak:
Co się dokładnie zmieniło?
Peugeot 508 2023 - co nowego?
Głównie to, co widać na pierwszy rzut oka, czyli w szczególności cały pas przedni z reflektorami i światłami do jazdy dziennej. Dla przypomnienia, dotychczasowy model - który też robił wrażenie w dniu premiery - wyglądał tak:
A w środku tak:
Dodano więc nowe logo na kierownicy, nowe tryby wyświetlania cyfrowych zegarów, a na tunelu środkowym znajdziemy nowy wybierak trybów jazdy. Dodano też m.in. nowe tryby masażu w przednich fotelach, dwie nowe tapicerki, odświeżono system multimedialny, usprawniono obsługę przyciskami, a do wyboru będzie jeszcze nowy wzór felg i trzy nowe lakiery.
Peugeot 508 2023 - silniki
W sumie 5 do wyboru. Jeśli chodzi o spalinowe, to w Peugeocie 508 oferowane bedą:
- 1.2 PureTech 130 EAT8 - 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 130 KM, wyłącznie z przekładnią automatyczną
- 1.5 BlueHdi 130 EAT8 - 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna, 130 KM, wyłącznie z przekładnią automatyczną
- 1.6 PureTech 218 EAT8 - nie cieszcie się, "model eksportowy", przeznaczony na rynki azjatyckie, bliskowschodnie i afrykańskie.
Jeśli ktoś będzie chciał czegoś więcej i nie mieszka na jednym z dalekich rynków, do wyboru będzie jeszcze:
- hybryda plug-in 180 KM e-EAT8 - napęd na jedną oś, 150 KM z silnika spalinowego, 8-stopniowa przekładnia automatyczna
- hybryda plug-in 225 KM e-EAT8 - napęd na jedną oś, silnik spalinowy o mocy 180 KM, 8-stopniowa przekładnia automatyczna.
Na szczycie gamy stanie natomiast po raz kolejny wersja Peugeot Sport Engineered, czyli:
- hybryda plug-in w wersji Hybrid4 360 e-EAT - z napędem na obie osie, jednostką benzynową 200 KM, 8-stopniową przekładnią automatyczną.
Wszystkie hybrydy plug-in zaoferują akumulatory o pojemności 12,4 kWh i ładowarki pokładowe o mocy 3,7 kW (standard) lub 7,4 kW (opcja, standard w PSE). Naładowanie akumulatora z gniazdka ma zajmować około 7 godzin, ale jeśli będziemy mieć wallboxa, cały proces powinien trwać mniej niż 2 godziny.
Peugeot 508 2023 - kiedy i za ile?
Latem tego roku - wtedy właśnie model produkowany we Francji powinien dotrzeć z fabryk do pierwszych salonów, a może nawet i klientów.
Cena na razie nie jest znana, ale nie ma raczej co liczyć na zniewalająco niskie otwarcie cennika. W tej chwili najtańszy 508 kosztuje 184 400 zł. Wersja po liftingu na pewno dorzuci jeszcze coś od siebie.
Czytaj również: