REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Oto nowy Peugeot 508. 3 cylindry w segmencie D jeszcze nigdy nie wyglądały tak dobrze

Peugeot znowu to zrobił - model 508 po odświeżeniu na rok 2023 jest bezdyskusyjnie najładniejszym autem swojego segmentu, szczególnie w odmianie PSE. Niewiele to pewnie zmieni, ale przynajmniej jest na co popatrzeć.

24.02.2023
7:48
Oto nowy Peugeot 508. 3 cylindry w segmencie D jeszcze nigdy nie wyglądały tak dobrze
REKLAMA
REKLAMA

Zacznijmy może właśnie od tego patrzenia. Peugeot 508 PSE 2023 prezentuje się tak:

Natomiast wersja bardziej cywilna - tak:

peugeot 508 2023

Wnętrze po zmianach prezentuje się z kolei tak:

peugeot 508 2023

Co się dokładnie zmieniło?

Peugeot 508 2023 - co nowego?

Głównie to, co widać na pierwszy rzut oka, czyli w szczególności cały pas przedni z reflektorami i światłami do jazdy dziennej. Dla przypomnienia, dotychczasowy model - który też robił wrażenie w dniu premiery - wyglądał tak:

A w środku tak:

peugeot 508 pse sw wnętrze

Dodano więc nowe logo na kierownicy, nowe tryby wyświetlania cyfrowych zegarów, a na tunelu środkowym znajdziemy nowy wybierak trybów jazdy. Dodano też m.in. nowe tryby masażu w przednich fotelach, dwie nowe tapicerki, odświeżono system multimedialny, usprawniono obsługę przyciskami, a do wyboru będzie jeszcze nowy wzór felg i trzy nowe lakiery.

Peugeot 508 2023 - silniki

peugeot 508 2023

W sumie 5 do wyboru. Jeśli chodzi o spalinowe, to w Peugeocie 508 oferowane bedą:

  • 1.2 PureTech 130 EAT8 - 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 130 KM, wyłącznie z przekładnią automatyczną
  • 1.5 BlueHdi 130 EAT8 - 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna, 130 KM, wyłącznie z przekładnią automatyczną
  • 1.6 PureTech 218 EAT8 - nie cieszcie się, "model eksportowy", przeznaczony na rynki azjatyckie, bliskowschodnie i afrykańskie.

Jeśli ktoś będzie chciał czegoś więcej i nie mieszka na jednym z dalekich rynków, do wyboru będzie jeszcze:

  • hybryda plug-in 180 KM e-EAT8 - napęd na jedną oś, 150 KM z silnika spalinowego, 8-stopniowa przekładnia automatyczna
  • hybryda plug-in 225 KM e-EAT8 - napęd na jedną oś, silnik spalinowy o mocy 180 KM, 8-stopniowa przekładnia automatyczna.

Na szczycie gamy stanie natomiast po raz kolejny wersja Peugeot Sport Engineered, czyli:

  • hybryda plug-in w wersji Hybrid4 360 e-EAT - z napędem na obie osie, jednostką benzynową 200 KM, 8-stopniową przekładnią automatyczną.

Wszystkie hybrydy plug-in zaoferują akumulatory o pojemności 12,4 kWh i ładowarki pokładowe o mocy 3,7 kW (standard) lub 7,4 kW (opcja, standard w PSE). Naładowanie akumulatora z gniazdka ma zajmować około 7 godzin, ale jeśli będziemy mieć wallboxa, cały proces powinien trwać mniej niż 2 godziny.

Peugeot 508 2023 - kiedy i za ile?

Latem tego roku - wtedy właśnie model produkowany we Francji powinien dotrzeć z fabryk do pierwszych salonów, a może nawet i klientów.

Cena na razie nie jest znana, ale nie ma raczej co liczyć na zniewalająco niskie otwarcie cennika. W tej chwili najtańszy 508 kosztuje 184 400 zł. Wersja po liftingu na pewno dorzuci jeszcze coś od siebie.

REKLAMA

Czytaj również:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA