Nowy Opel Astra Sports Tourer z polskim cennikiem. Można przebić 200 000 zł
Opel Astra nowej generacji w odmianie kombi doczekał się polskiego cennika. Cena? Od niecałyc 97 000 zł, aż po ponad 200 000 zł.
Fani kompaktowych kombi mogą otwierać szampana. Nowy Opel Astra Sports Tourer właśnie zadebiutował w Polsce, a jego cena startuje poniżej 100 000 zł. Ok, jest tylko jedna wersja, którą wyceniono na mniej niż 100 000 zł, ale w tych czasach to zawsze coś.
Nowy Opel Astra Sports Tourer - cena w Polsce i silniki
96 900 zł - tyle zapłacimy, jeśli w salonie poprosimy o Astrę Sports Tourer, a na pytanie o jakiekolwiek opcje odpowiemy "nie". Pod maską będzie pracowało 110-konne 1.2 Turbo (3 cylindry), a przełożenia - a dokładniej sześć przełożeń - będziemy musieli zmieniać samodzielnie. Taki układ napędowy jest przy tym dostępny tylko dla bazowej wersji Astry oraz odmiany Edition (104 900 zł). I na odwrót - nie da się zamówić np. Astry z wtyczką w wersji Astra.
Wyposażenie standardowe najtańszej Astry? Między innymi pakiet bezpieczeństwa, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu, automatycznie sterowane reflektory, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, klimatyzacja automatyczna (ale jednostrefowa), system multimedialny z 10-calowym ekranem, Bluetooth, DAB i CarPlay oraz Android Auto, 10-calowe, cyfrowe zegary, elektrycznie sterowany hamulec postojowy, dzielona tylna kanapa i LED-owe reflektory do jazdy dziennej.
Gdybyśmy jednak chcieli zaszaleć z opcjami, to i tak nie możemy dokupić niczego poza lakierem metalicznym. Nawet felgi aluminiowe będzie trzeba negocjować poza salonem.
Co jeszcze mamy do wyboru?
Pięć kombinacji, jeśli chodzi o układ napędowy:
- 1.2 Turbo 130 KM, przekładnia manualna - od 109 900 zł (wersja Edition)
- 1.2 Turbo 130 KM, przekładnia automatyczna - od 130 400 zł (wersja Elegance)
- 1.5 Diesel (4 cylindry) 130 KM, przekładnia manualna - od 128 400 zł (wersja Elegance)
- 1.5 Diesel 130 KM, przekładnia automatyczna - od 138 400 zł (wersja Elegance)
- 1.6 Turbo (4 cylindry) Plug-in Hybrid 180 KM, przekładnia automatyczna - od 164 900 zł (wersja Elegance)
Najdroższy w cenniku jest oczywiście wariant hybrydowy - wersja GS Line to już 173 900 zł, natomiast Ultimate - 186 900 zł. Jak ktoś się bardzo postara, to pewnie uda mu się przekroczyć w tym ostatnim przypadku 200 000 zł. Wystarczy tylko dołożyć skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy AGR z funkcją masażu i kilkoma innymi dodatkami (5000 zł), alarm (900 zł), jakiś kabel do ładowania, hak holowniczy, inny lakier i już powinniśmy wskoczyć powyżej tego nieco przerażającego poziomu.
I ciekawostka na koniec: Opel Astra Sports Tourer w wersji PHEV ma masę własną z kierowcą 1717 kg. Wersja benzynowa to natomiast od 1376 do 1421 kg, z kolei diesel - od 1470 do 1483 kg. Swoje ta ekologia waży...