Nowy Buick wygląda jak wszystko inne. To ponoć nowy język stylistyczny marki
Nowy Buick zadebiutuje wprawdzie wyłącznie w Chinach, ale to nic nie szkodzi - i tak ma zapowiadać to, jak będą wyglądać nowe modele tej amerykańskiej (?) marki na całym świecie. Przygotujcie się, bo nowy model wygląda... dokładnie jak wszystkie inne.
![Nowy Buick wygląda jak wszystko inne. To ponoć nowy język stylistyczny marki](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-1-1180x645.jpg)
Przygotowałem nawet specjalną wizualizację, którą możecie wydrukować, zabrać na imprezę, a potem chodzić od gościa do gościa i prosić o to, żeby zgadł, jakiej marki jest to samochód. Możecie się nawet zakładać o jakieś ciastko czy coś innego, że nie zgadną. Ich szanse i tak są niemal zerowe:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-envista-5-1.jpg)
Obstawiam, że wśród odpowiedzi bardzo często będzie się pojawiać hasło "Honda" oraz "kim ty w ogóle jesteś i kto cię zaprosił na tę imprezę". A wtedy my, z błyskiem wyższości w oczach, będziemy mogli odpowiedzieć "no jak to, przecież to nowy Buick, zwiastujący nowy język stylistyczny marki".
I oczywiście będziemy mieć rację.
Oczywiście Buick Envista nie wygląda źle.
A nawet wygląda bardzo dobrze, biorąc pod uwagę fakt, że to auto przeznaczone wyłącznie na chiński rynek i produkowane lokalnie, a takie pojazdy nie kojarzą się raczej z czymś wybitnie ciekawym i atrakcyjnym. A tutaj proszę - solidny, proporcjonalny SUV w stylu coupe, o którego europejscy klienci mogliby się spokojnie tratować w drodze do salonu:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-envista-4.jpg)
Tutaj jeszcze w wersji z logo na masce, które i tak rozpoznaje raczej niewiele osób w naszym kraju:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-envista-5.jpg)
I wnętrze, które w sumie przy dzisiejszej unifikacji wszystkiego nie wymagałoby specjalnego dopasowywania do europejskich gustów. Albo po prostu wchłonęliśmy już te zagraniczne gusta. W każdym razie - jest ok:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-envista-2.jpg)
To może nie ma się co przesadnie martwić, że tak teraz będą wyglądały auta marki Buick na całym świecie. Tym bardziej, że udało się dość skutecznie przenieść do produkcyjnego modelu pomysły z modelu studyjnego, który wyglądał tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/buick-scaled.jpg)
Może nawet wyszło trochę lepiej?
Inna sprawa, że Buick już chyba nie ma żadnej identyfikacji wizualnej. I chyba od dawna nie próbował.
Buick Encore - przeznaczkowany Opel Mokka i to przeznaczkowanie było zrobione bez większego przekonania. Buick Regal - Insignia z innym znaczkiem. Buick Cascada? Tak, Opel z innym znaczkiem i bez dachu. A czego się już nie dało podebrać od Opla, podbierano od Chevroleta. Zresztą w tej chwili gama modelowa amerykańskiego oddziału Buicka wygląda tak nijak i marnie, że może faktycznie nie powinno nikogo dziwić, że zwiastun nowego rozdania pochodzi z Chin?
Tym bardziej, że amerykańska gama Buicka to raptem kilka modeli na krzyż. Chińska natomiast prezentuje się tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/08/Zrzut-ekranu-2022-08-29-o-16.42.18.jpg)
Delikatna różnica...