Tak wygląda odświeżone Volvo XC90. Pod maską nowe silniki - w tym hybryda B5 i B6
Volvo zaprezentowało dziś odświeżoną wersję swojego przeboju - SUV-a XC90. Od strony wizualnej wielkich zmian nie uświadczymy, za to spore nowości zawitały pod maską.
![volvo xc90 volvo serwis](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-34.jpg)
Szwedzka marka sama jest przy tym ostrożna w komunikacie prasowym z opisem zmian w wyglądzie. Albo nawet inaczej - poświęca im szokująco mało miejsca.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-43.jpg)
Trudno się temu zresztą dziwić. Patrząc na zdjęcia można odnieść wrażenie, że odświeżone Volvo XC90 niczym nie różni się od swojego poprzednika. W rzeczywistości jednak kilka nowości da się znaleźć, jeśli wie się, gdzie należy szukać.
Dla przypomnienia, tak wyglądała druga generacja Volvo XC90 z boku:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/149810_The_all-new_Volvo_XC90.jpg)
A tak wygląda jej odświeżona odsłona:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-31.jpg)
Tak wyglądało natomiast XC90 II z przodu:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/149808_The_all-new_Volvo_XC90.jpg)
A tak wygląda teraz:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-28.jpg)
I jeszcze tył z poprzedniego XC90 II:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/149812_The_all-new_Volvo_XC90.jpg)
A teraz z nowego:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-32.jpg)
Zmiany wizualne dotyczą więc głównie nowego grilla, a także - jak podaje Volvo - nowych wzorów felg i nowych lakierów. Reszta zmian jest na tyle drobna, że nie uznano za zasadne, żeby wspomnieć o nich w komunikacie prasowym. I dobrze.
Podobnie zmiany zaszły zresztą w większości we wnętrzu. Małe poprawki, nic poza tym.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-25.jpg)
Może z wyjątkiem faktu, że kryształowa gałka dla wersji T8 ma teraz odrobinę inny kształt, a do tego XC90 da się teraz zamówić nie tylko w wersji 4-, 5- i 7-osobowej, ale też w odmianie... 6 osobowej, z dwoma osobnymi fotelami w środkowym rzędzie i dwoma w bagażniku.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-xc90-2019-18.jpg)
Nowe są też dostępne we wnętrzu materiały wykończeniowe.
A co zmieniło się poza tym?
Przede wszystkim silniki, zwłaszcza te wspomagane prądem. Na szczycie gamy pozostaje oczywiście hybrydowe T8 - teraz odświeżone i generujące 420 KM.
Do tego dochodzi zupełnie nowa seria jednostek - hybrydy typu mild, oznaczone literą B. I Volvo XC90 - razem z XC60 - będą pierwszymi modelami szwedzkiej marki, które będzie można zamówić z takimi silnikami.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/02/volvo-b5.jpg)
Do wyboru w XC90 będą w sumie trzy takie jednostki. B5 w dwóch wersjach - jako hybryda z dieslem lub hybryda benzynowa, a także B6, czyli - prawdopodobnie - połączenie mocnego silnika benzynowego i elektrycznego wspomagania. W mniejszym XC60 dodatkowo zadebiutuje jeszcze wysokoprężna hybryda B4.
Nowe silniki mają zapewnić spalanie niższe o maksymalnie 15 proc. w porównaniu do wcześniejszych wersji.
Odświeżone Volvo XC90 ma być też wyposażone w nowy system brake-by-wire, wykorzystywany również do odzyskiwania energii podczas hamowania. Uzupełniona zostanie też lista systemów bezpieczeństwa - pojawi się na niej m.in. system Oncoming Lane Mitigation, wprowadzony przy okazji premiery nowej generacji Volvo XC60.
Volvo XC90 w nowej odsłonie trafi do produkcji w maju tego roku, a już teraz można je zamawiać.