Tak wygląda nowe Porsche Cayenne. Mieliście go nie zobaczyć
Nowe Porsche Cayenne właśnie objawiło się całemu światu. Problem tylko taki, że jeszcze co najmniej przez kilka godzin mieliście go nie zobaczyć.

Czym jednak byłby internet, gdyby nie przedpremierowe przecieki, dzięki którym już wiemy, że...
Nowe Porsche Cayenne wygląda tak:
Co oznacza dość wyraźne odejście od dotychczasowego języka projektowania i estetyczne zbliżenie się do najnowszego Macana. Co niespecjalnie dziwi, biorąc pod uwagę, że zarówno nowy Macan, jak i nowe Cayenne, będą autami elektrycznymi.
Dla szybkiego przypomnienia, aktualna generacja wyłącznie elektrycznego Macana wygląda tak:

Nowe Porsche Cayenne jest oczywiście większe niż Macan, więc i całe proporcje auta będą inne. Maska jest dłuższa i poprowadzona wyżej, a tylna klapa nie jest aż tak agresywnie ścięta. Co miłe, najwyraźniej z tyłu znajdziemy "spoiler", którego w elektrycznym Macanie - prynajmniej od strony estetycznej - mocno brakuje.
I jeszcze dla szybkiego odświeżenia pamięci - tak wygląda aktualne, spalinowe Cayenne:

Różnica jest więc spora i widoczna nie tylko w braku grilla - zmieniła się właściwie cała sylwetka auta.
Co poza tym wiemy o nowym Porsche Cayenne?
Przede wszystkim to, że będzie miało w nazwie "Electric", co raczej nie pozostawia wątpliwości co do źródła napędu nowego wielkiego SUV-a. Poza tym, zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami, możemy liczyć m.in. na warianty o mocy przekraczającej 1000 KM i obsłudze szybkiego ładowania do 390 kW, które pozwoli uzupełnić 300 km zasięgu w 10 minut. Akumulator? Raczej imponujące 113 kWh, które ma przełożyć się na nawet 600 km między ładowaniami. Przy okazji Cayenne Electric ma zaoferować opcję ładowania bezprzewodowego z wykorzystaniem specjalnej podkładki (moc - 11 kW).
Cayenne ma jednocześnie - nawet przy napędzie wyłącznie elektrycznym - zachować zarówno cechy auta sportowego (na tyle, na ile SUV może być sportowy) i auta radzącego sobie dobrze w terenie.
Oczywiście trudno przejść obojętnie obok sporych zmian we wnętrzu - wliczając w to w szczególności kontrowersyjny, zakrzywiony ekran centralny:

Więcej szczegółów powinniśmy poznać dzisiaj ok. 15, kiedy pierwsze elektryczne Cayenne w historii zadebiutuje oficjalnie.







































