Zwiększyć spojler, Porsche 911 wytrzyma. Nowe GT2 RS przyłapane na testach?
Zwiększyć spojler, Porsche 911 wytrzyma! – pomyśleli konstruktorzy i opracowali nowe GT2 RS. Najdroższy i najszybszy wariant wejdzie na rynek pod koniec rynkowego życia generacji 992.
To jeszcze nie jest ostateczna wersja. Fani Porsche 911 – o majętnych właścicielach innych odmian nie wspominając – czekają na GT2 RS. Najmocniejsza, najszybsza i najostrzejsza – bo tylnonapędowa – wersja od zawsze była ukoronowaniem gamy. Debiutowała w połowie lub wręcz pod koniec rynkowego cyklu życia poszczególnych generacji. Dlatego trzeba na nią jeszcze poczekać.
Porsche 911 GT2 RS 992 raczej nie wejdzie na rynek wcześniej niż w 2025 roku
Skoro tak, to egzemplarze testowe sfotografowane ostatnio na północnej pętli Nurburgringu nie są jeszcze takie, jaka będzie wersja produkcyjna. Ale – jak to zwykle bywa – tego typu zdjęcia szpiegowskie są doskonałą okazją do spekulacji i podsumowania tego, co do tej pory wiemy i czego się domyślamy.
GT2 RS to będzie samochód przyklejony do wielkiego spojlera
Po pierwsze – można spodziewać się wielkiego spojlera. Będzie naprawdę gargantuiczny. Jeśli myśleliście, że ten z GT3 RS to już trochę za dużo… GT2 RS was zaskoczy. Po drugie, można się spodziewać, że topowe GT2 będzie hybrydą. Tutaj dam purystom chwilę na zaczerpnięcie oddechu.
Tak. Nowe Porsche 911 GT2 RS 992 będzie hybrydą
Silnik elektryczny ma być zintegrowany ze skrzynią biegów, a zestaw akumulatorów zostanie umieszczony za przednimi fotelami. Oczywiście, chodzi trochę o zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, ale też o ulepszenie reakcji na gaz i dodanie elektrycznego „kopniaka”. Na pewno będzie potwornie szybko. Sześciocylindrowy motor 3.8 ma zyskać „znacznie więcej” momentu obrotowego i mocy w stosunku do i tak niezwykle mocnego Turbo S. Przekroczona zostanie granica 700 KM. Pojawi się też tryb jazdy wyłącznie elektrycznej. W sam raz dla tych, którzy chcą być dobrymi sąsiadami.
Czy przy okazji Porsche 911 GT2 RS 992 nie zrobi się ociężałe? GT2 zawsze było raczej lekkie i skręcające w stronę toru, a nie autostrady i przydatności na co dzień. Porsche pociesza, że mimo zaawansowanych technologii, GT2 ma być cięższe od Turbo S najwyżej o 100 kg. Z opcjonalnym pakietem Weissach różnica zapewne stopnieje. Rozkład mas ma wynosić 39:61 („wygrywa” tył). Rozwiązania technologiczne z GT2 RS zapewne pojawią się też w kolejnej generacji 911 – nawet w tańszych i słabszych odmianach. A jeśli komuś nie podoba się wielki spojler, pocieszeniem może być fakt, że Porsche 911 GT2 RS 992 z pewnością będzie rzadkie.
Czytaj również: