Najszybsze kombi świata w końcu oficjalnie. Oto BMW M3 Touring
Wygląda wściekle dobrze, jest wściekle szybkie, pod maską ma uczciwe 6 cylindrów, a w bagażniku pomieści 500 l bagażu. Nowe BMW M3 Touring właśnie zadebiutowało oficjalnie.
![Oto BMW M3 Touring. Najszybsze kombi świata w końcu oficjalnie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-2-min-1180x645.jpg)
Dlaczego dopiero teraz, kiedy kombi wszelkiej maści schodzą na drugi plan, a pierwszym wyborem dla wielu, którzy potrzebują praktyczniejszego nadwozia, stają się SUV-y? Nie wiadomo, ale dobrze, że w ogóle doczekaliśmy się takiej wersji. Tym bardziej, że wygląda doskonale:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-16-min.jpg)
Tutaj jeszcze można nacieszyć oczy nowym, ładniejszym zakończeniem M3:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-12-min.jpg)
A tutaj popodziwiać przestrzeń, która z postawionymi oparciami kanapy pochłonie 500 l:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-14-min.jpg)
Jeśli natomiast podróżujemy sami albo w dwie osoby i złożymy tylną kanapę (dzieloną w proporcjach 40:20:40), przestrzeń bagażowa powiększy się do 1500 l.
I jeszcze front, gdyby ktoś zapomniał, jak wygląda:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-17-min.jpg)
Oraz wnętrze, które zobaczą osoby, które zdecydują się na nowe BMW M3 Touring:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-15-min.jpg)
Do wyboru będzie cała jedna wersja.
Czyli BMW M3 Competition Touring z xDrive. Żadnych manualnych przekładni i teoretycznie żadnej wersji czysto RWD, choć w praktyce będzie można włączyć taki tryb jazdy.
Zamiast tego będziemy musieli cieszyć się podwójnie doładowanym 510-konnym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym, generującym maksymalnie 650 Nm i kręcącym się radośnie aż do 7200 obr./min., połączonym z ośmiostopniową przekładnią M Steptronic.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-6-min.jpg)
Zero do setki? W 3,6 s. Zero do dwustu? 12,9 s. Prędkość maksymalna - 250 km/h, choć z odpowiednim pakietem wartość ta może wynieść 280 km/h.
Trochę w tym wszystkim martwi tylko masa całego samochodu. Według normy DIN masa BMW M3 Touring wyniesie 1865 kg. Oby zawieszenie M poradziło sobie z takim ciężarem, podobnie jak hamulce M. Tyle dobrze, że DMC wynosi 2370 kg, więc można spokojnie parkować na chodniku.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-7-min.jpg)
Niespecjalnie będzie można natomiast ciągnąć za takim M3 przyczepę albo wieźć na haku rower, bo według specyfikacji wygląda na to, że haka w M3 Touring nie uświadczymy. Możemy za to wrzucić na dach na czas jazdy coś o masie do 75 kg. Na przykład namiot, bo dlaczego nie.
Dodatkowy plus - w standardzie dostaniemy 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe felgi z tyłu.
Kiedy nowe BMW M3 Touring trafi do salonów?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-10-min.jpg)
Zamówienia będzie można składać od września tego roku, natomiast produkcja ruszy w listopadzie. Trzeba więc jeszcze chwilę ekstra poczekać, ale chyba nie ma to już takiego wielkiego znaczenia - świat czekał na M3 Touring tak długo, że tych kilka miesięcy nie zaszkodzi.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/06/bmw-m3-touring-premiera-3-min.jpg)
Tym bardziej, że na dobrą sprawę może być to zarówno pierwsze, jak i ostatnie kombi w rodzinie M3.
- Czytaj również: Jak to jeździ? Maserati Biturbo, legenda mocy i awaryjności