REKLAMA

Tak wygląda nowe Audi A5 i A5 kombi. Panie Audi, nigdy się nie zmieniaj

Kupiłem Audi, więc z automatu zostałem ekspertem od tych samochodów. Do sieci przed premierą trafiły zdjęcia nowego Audi A5 Sportback oraz Audi A5 Avant. Ależ dobrze wyglądają.

Audi A5 teaser
REKLAMA

Zaraz, jakie A5 Avant? Co ty gadasz Grabowski, chyba chciałeś napisać coupe? Otóż nie, żyjącym pod motoryzacyjnym kamieniem wyjaśniam, że Audi ma nowy plan na nazewnictwo swoich modeli i tak namieszało w gamie, że trudno się połapać, kto będzie kim. Na pewno nie zobaczymy w niej nowego A5 coupe, bo to najwidoczniej segment, który umiera. Audi A5 kombi, to dawne Audi A4 Avant, ale tak się teraz pozmieniało, że Audi A4 to nazwa na modele wyłącznie elektryczne, podczas gdy A5 będą spalinowe. Nic z tego nie rozumiecie? Nie szkodzi, podejrzewam, że w Ingolstadt również mają z tym problem. Cały świat czeka na premierę, ale my już dotarliśmy do zdjęć, które prezentują nowe modele w całej okazałości. Tak wyglądają nadchodzące hity ze stajni Audi.

REKLAMA

Nowe Audi A5 Sportback i Audi A5 Avant są ładne

Nie mogę się napatrzeć na te linie. To znaczy inaczej - ładne to jest Sportback, a kombi to po prostu kombi, czyli wóz praktyczny, a nie piękny, o czym zresztą napisałem felieton. Cieszy się takim powodzeniem, że do dzisiaj sfrustrowani posiadacze kombi piszą listy do redakcji, twierdząc, że mają ładne samochody, ale zostawmy to na później. Avant na tle innych kombi wygląda świeżo.

I jeszcze tak:

Nie ma tu rewolucji z zewnątrz, jest ewolucja dobrze znanego i przyjemnego designu. Będziecie mogli zmienić sygnaturę świetlną reflektorów LED. Zmienia się kształt reflektorów na bardziej agresywne, do tego dochodzi szeroki grill, mocne przetłoczenia z tyłu i mamy naprawdę dobrze wyglądającego sedana.

W środku jest jeszcze lepiej

Ktoś uznał, że dwa ekrany to zbyt mało, więc dał trzy. Znacie to wnętrze z ostatniego Audi Q6 e-tron. Jeżeli właśnie twój tradycjonalizm doznaje drgawek, to spieszę donieść, że trzeci ekran jest opcjonalny.

Wnętrze Audi Q6 e-tron, ale w A5 jest takie same.

Nowe Audi A5 powstało na nowej platformie PPC. Pod maską znajda się silniki o pojemności 2 i 3 litrów, zarówno benzynowe jak i Diesla. Wszystkie będą miękkimi hybrydami. Najsłabsze odmiany będą miały po 150 KM, natomiast w Audi S5 spotkamy trzylitrową benzynę o mocy 365 KM. Pojawi się również hybryda plug-in, ale na pełną specyfikację będziecie musieli jeszcze chwilę poczekać, ale jak widać po obrazkach - warto.

REKLAMA

Więcej o Audi przeczytasz w:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA