Oto nowe Audi A3. Ono też zechciało być SUV-em
Odświeżone Audi A3 zapragnęło dać klientom to, czego najwyraźniej oczekują, czyli "wrażenia z jazdy jak w SUV-ie". Na szczęście zrobiło to w społecznie akceptowalny sposób.
Czyli poprzez pojawienie się w odświeżonej gamie modelowej wariantu A3 allstreet, który wygląda tak:
Nie doczekaliśmy się więc - jeszcze - momentu, kiedy nawet A3 staje się SUV-em. Zamiast tego mamy dobrze wyglądającego, podniesionego hatchbacka, czyli... zasadniczo dokładnie to samo, co w przypadku większości crossoverów w tym segmencie rozmiarowym.
Nowe Audi A3 allstreet - co trzeba wiedzieć?
Że zmiany są głównie wizualne, ale nie tylko. Z zewnątrz A3 allstreet wyróżnia się przede wszystkim specjalnym grillem, innym zderzakiem niż w cywilnej wersji, nadkolami poszerzonymi o odpowiednie czarne nakładki oraz odpowiednio terenowymi dokładkami na prograch. W standardzie dostaniemy też relingi dachowe.
Zmodyfikowane zostało też zawieszenie i koła, oferując tym samym prześwit o 3 cm większy niż w cywilnej wersji. 15 mm z tego wzrostu wynika przy tym z faktycznego podniesienia zawieszenia, natomiast kolejnych 15 mm - z większej średnicy kół.
Ostatecznie dostajemy więc całkiem przyjemnie wyglądającego hatchbacka, który lepiej powinien poradzić sobie z odrobinę gorszymi drogami. Na faktycznie terenowe doznania raczej nie ma tutaj co liczyć - w końcu to allstreet - ale może się to podobać ludziom, którzy jednocześnie i bardzo chcą SUV-a, i bardzo go nie chcą.
Co jeszcze zmieniło się w Audi A3?
A3 allstreet nie będzie oczywiście jedynym wariantem w ofercie - zachowany zostaje i hatchback, i - o dziwo - sedan. W jednym i drugim przypadku zmieniono grill oraz przedni i tylny zderzak, a także reflektory, które teraz pozwalają na wybór jednej z czterech grafik dla świateł do jazdy dziennej.
Zmiany nie ominęły też wnętrza, w którym pojawił się m.in. nowy przełącznik trybów jazdy i nowy system oświetlenia. Rozbudowane ma być także standardowe wyposażenie, obejmujące teraz m.in. automatyczną klimatyzację, pakiet oświetlenia ambientowego i... przedni podłokietnik.
Nowe Audi A3 - silniki
Na początek dostępne będą dwie opcje - 35 TFSI, czyli 1.5 o mocy 150 KM, a także 35 TDI, czyli wysokoprężne 2.0, również oferujące 150 KM. Jedna i druga odmiana oferowana jest wyłącznie z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic.
Docelowo w gamie pojawi się więcej jednostek benzynowych i wysokoprężnych, a także hybryda plug-in.
Cena na start? W Niemczech minimum 35 650 euro (równowartość nieco ponad 150 000 zł), natomiast za sedana trzeba dopłacić 800 euro.