Japończycy mają chytry plan, wiążą się z Chińczykami
Sedan marki Nissan. Gdy to czytacie, wasze myśli prawdopodobnie wędrują 20-30 lat wstecz, do czasów modeli Primera czy Maxima. Przecież od prezentacji Qashqaia japońska marka postawiła wyłącznie na crossovery. I tak faktycznie było w Europie, ale w innych częściach świata „sedan Nissana” odradza się niczym Feniks z popiołów – i to w hybrydowej formie.

Joint venture Dongfeng-Nissan zaprezentowało w Chinach elektrycznego sedana o nazwie N7. Samochód od razu zebrał 10 tys. zamówień i stał się synonimem sukcesu dla tej spółki. Nissan poczuł krew i chce zdobyć więcej klientów. Dlatego firma proponuje nowy model – mniejszego (choć nie małego) sedana o nazwie N6.
Jak donoszą chińskie media, informacje na temat nowej hybrydy typu plug-in (PHEV) firmy Dongfeng-Nissan – modelu Nissan N6 – ujrzały światło dzienne dzięki MIIT (chińskiemu Ministerstwu Przemysłu i Technologii Informacyjnych). To nie pierwszy raz, gdy plany chińskiego producenta zostają ujawnione dzięki dokumentom złożonym w tym ministerstwie.
Nowy sedan Nissana ma być wyposażony w układ PHEV z wolnossącym silnikiem 1.5
Nissan N6 to sedan tzw. średniej wielkości. Auto będzie miało 4831 mm długości, 1885 mm szerokości, 1491 mm wysokości oraz rozstaw osi 2815 mm. Pojazd będzie napędzany 1,5-litrowym silnikiem wolnossącym o oznaczeniu NR15 i maksymalnej mocy 101 KM. Brzmi jak z 1997 roku? Nie martwcie się. Jednostka spalinowa będzie współpracować z silnikiem elektrycznym o mocy 208 KM. Nie znamy jeszcze pojemności akumulatorów ani szacowanego zasięgu, ale pamiętajmy, że to PHEV – więc nie ma się czym martwić.

Stylistycznie Nissan N6 nawiązuje do większego N7. Ma opływową sylwetkę z zamkniętą atrapą chłodnicy oraz ukryte klamki. Z przodu dominuje pas świetlny, pod którym znajdzie się (prawdopodobnie) podświetlane logo Nissana. Z tyłu natomiast widnieje podświetlany napis „NISSAN” umieszczony centralnie na świetlnym pasie, który także będzie się mienić.
Sedany Nissana mogą trafić poza Chiny.
Nissan niewątpliwie cieszy się z sukcesu modelu N7 w Chinach i nie zamierza ograniczać sprzedaży tylko do tego rynku. W czerwcu Dongfeng Motor ogłosił utworzenie joint venture z NCIC (Nissan China Investment Co.). Celem współpracy jest eksport samochodów Nissana wyprodukowanych w Chinach poza granice Państwa Środka. Mówi się, że N7 oraz nowy N6 mają być głównymi motorami napędowymi tej inicjatywy.

Źródło: dokumenty MIIT przedłożone przez Dongfeng-Nissan