REKLAMA

Przeszył cię właśnie prąd? To dlatego, że Mercedes-Maybach EQS SUV jest już w sprzedaży

Mercedes-Maybach EQS SUV może zużywać średnio nawet ileś kilowatogodzin na sto kilometrów, ale przecież nie będę pisał ile, bo najważniejsza jest cena.

Przeszył cię właśnie prąd? To dlatego, że Mercedes-Maybach EQS SUV jest już w sprzedaży
REKLAMA
REKLAMA

Zgromadziliśmy się tu po to, żeby paść na kolana pod naporem ceny Mercedesa-Maybach EQS SUV. Odczuć tę niezdrową ekscytację, bo ktoś kiedyś kupi tak drogie auto i absolutnie nie jest zainteresowany Dacią Spring. Jest to najdroższy elektryczny SUV (nie, nie Dacia Spring) dostępny na naszym rynku i o to chodzi. Podejrzewam, że przy ustalaniu cennika, skrupulatnie pilnowano, żeby przypadkiem ktoś w tabeli luksusowych, elektrycznych SUV-ów EQS Maybacha nie przegonił. Ta czynność nie wymagała nadzwyczajnej czujności, bo cenami aut elektrycznych ekscytujemy się raczej, gdy pukają w dolne rejestry. Mercedes-Maybach EQS SUV nigdzie nie musi pukać, on po prostu jest.

Mercedes Maybach EQS SUV

Nie przedłużajmy tego. Mercedes-Maybach EQS SUV kosztuje w podstawie — to wesołe, tak sobie pisać, że Mercedes-Maybach EQS SUV ma jakąś podstawę - 979 900 zł. Faktycznie istnieje tu jakaś podstawa, bo przebrnąłem przez konfigurator tego modelu i udało mi się przekroczyć 1,2 mln zł. Dobrałem wyposażenie za niecałe 300 tys. zł i nie wiem, jak mi się to udało, bo ciągle zdawało mi się, że i tak wszystko jest już na pokładzie, albo ma cenę 0 zł.

Mercedes Maybach EQS SUV

Większość ceny, którą uzyskałem, wyrobiły trzy pakiety wyposażenia. Jeden przyniósł dużo drewna, drugi skóry, a trzeci lodówkę z kieliszkami do szampana. Najtańsze był pakiet Car Sharing, który raczej nie służy do tego, o czym myślicie i kosztuje tylko 288 zł. Można zdalnie udostępnić auto za pomocą aplikacji Mercedes Me i przechowywanego w samochodzie kluczyka.

Mercedes Maybach EQS SUV

Mercedes-Maybach EQS SUV — jaki jest?

Dobrze, powiem wam, ile energii zużywa Mercedes-Maybach EQS SUV, choć przecież tego nie wiem. Mogą to być 22 kWh na setkę, oczywiście przy sprzyjającym układzie planet. Jego zasięg określono na 607 km, ale tym raczej będzie martwił się szofer.

Mercedes-Maybach EQS SUV — dane:

  • moc tego pojazdu to w zupełności wystarczające 658 KM
  • maksymalna wartość momentu obrotowego to 950 Nm
  • do setki rozpędza się w 4,4 s
  • a jego prędkość maksymalna to 210 km/h (wtedy raczej zużyje więcej niż 22 kWh)
  • rozstaw osi to 3210 mm
  • długość 5125 mm
  • masa pojazdu z kierowcą 3075 kg
  • auto ma skrętną tylną oś
  • i przyjmie maksymalną moc ładowania na poziomie 200 kW.

Co odróżnia Mercedesa-Maybacha EQS SUV od pozostałych SUV-ów EQS-ów, oprócz ceny? Najtańszego EQS SUV-a kupimy przecież za 579 600 zł. Takie sprawy jak pakiet Night Series, oświetlenie, dwukolorowe malowanie (na życzenie, by tak nieładnie nie pisać, że w opcji), a także sprawy takie jak:

REKLAMA
  • przednie i tylne automatyczne drzwi
  • specyficzny dla Maybacha zapach w kabinie
  • nagłośnienie Burmester 4D
  • ograniczone hałasy, wibracje i... uciążliwości, czyli maksymalny komfort akustyczny
  • zawieszenie ze specjalnym programem Maybach
  • cyfrowy kluczyk kompatybilny z Apple iPhone lub Apple Watch i możliwość udostępnienia go 16 osobom.

W końcu jakiś samochód, któremu nie trzeba wskazywać konkurencji i porównywać cen. Potencjalni klienci mogliby się nawet obrazić, gdybyśmy sugerowali im, że da się coś taniej. Konkurencja nie istnieje. Pozostaje tylko przekonać dotychczasowych nabywców Maybacha, że elektryczny SUV to coś dla nich.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA