Mercedes-AMG GLE 63 Coupe: technika z Formuły 1 w nadwoziu o urodzie kiosku
Największy SUV-coupe Mercedesa w nowym wcieleniu zyskał wsparcie elektryki. To nadzwyczaj szybki kiosk.
![Mercedes-AMG GLE 63 Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-open.jpg)
Spokojnie, nie będzie trzeba go ładować z gniazdka. Podobnie jak w zaprezentowanej w listopadzie wersji GLE bez Coupe, na pokładzie pojawiła się 48-woltowa instalacja elektryczna, więc mówimy tylko o hybrydzie typu mild. Gdy trzeba, silnik elektryczny dorzuci od siebie 22 KM. A będzie je dorzucał do standardowych 571 KM wyciśniętych z czterolitrowego V8 w wersji 63 i 612 w 63S.
![Mercedes-AMG GLE 63S Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-8.jpg)
Ale to nie koniec imponujących cyferek.
Imponująco wyglądają też wartości momentu obrotowego. Podstawowe GLE 63 Coupe ma 750 Nm w zakresie obrotów między 2250 a 5500/min., czyli właściwie zawsze. A 63S - 850 Nm między 2500 a 4500 obr./min. W przełożeniu na przyspieszenie daje to 4 sekundy w zwykłej wersji i 3,8 s w wersji 63S. Zwykła kończy przyspieszać przy 250 km/h, eSka rozpędzi się do 280 km/h. I według danych producenta ma zużywać średnio 11,5 l/100 km (ta, jasne) i emitować 263 g CO2 na km. O unijną normę 95 gramów niech się martwią biedacy z klasy A.
![Mercedes-AMG GLE 63S Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-4.jpg)
Napęd będzie trafiał na wszystkie koła za pomocą dziewięciobiegowej przekładni automatycznej. Na liście technicznych ciekawostek, którymi można chwalić się kolegom, pojawiło się aktywne zawieszenie pneumatyczne, system aktywnej stabilizacji przechyłów nadwozia i sześć trybów jazdy. A nawet siedem, bo wersja S ma jeszcze wyścigowy tryb Race.
![Mercedes-AMG GLE 63S Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-9.jpg)
Gdzie to F1?
Już wyjaśniam. Silnik V8 wyposażono w system dezaktywacji cylindrów. Podczas spokojnej jazdy w zakresie między 1000 a 3250 obr./min, drugi, trzeci, czwarty i ósmy cylinder wyłączą się, co według producenta znacznie redukuje zużycie paliwa. Takie samo rozwiązanie Mercedes stosował w swoich 750-konnych V8 w bolidach F1. Cztery cylindry odłączały się gdy bolid przelatywał przez najwolniejsze zakręty, wjeżdżał do pitlane, albo jechał za safety carem.
![Mercedes-AMG GLE 63S Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-6.jpg)
Nowe GLE 63 trudno będzie przegapić.
Wielki grill i monstrualne wloty powietrza w zderzaku, 22- calowe obręcze, dyfuzor pod tylnym zderzakiem i czarne końcówki wydechów - SUV-coupe Mercedesa będzie godnym przeciwnikiem BMW X6M w konkursie delikatności i dyskrecji. A walkę rozpocznie wiosną, gdy będzie go można zamówić w salonach.
![Mercedes-AMG GLE 63S Coupe](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Mercedes-AMG-GLE-63-1.jpg)