REKLAMA

Ktoś przebrał Lexusa LS za Mazdę 6. Z zewnątrz nie poznasz, co było robione

Czy najlepsze projekty tuningowe też będą coraz częściej przybywać do nas z Chin?

mazda 6 tuning
REKLAMA

Mazda 6 to bardzo przyjemny samochód, jeździłem nią kilka razy i ma w sobie coś kojącego. W środku może nie jest najciszej, ale za to te materiały wokół kierowcy (zwłaszcza w poliftowej) są jakieś takie uspokajające. Nie denerwowałem się w niej i nie chciałem jechać szybko. Zresztą i tak bym nie mógł, bo ten dwulitrowy silnik SkyActiv-G to jakoś szczególnie mocny nie jest. I to nadzwyczaj zdenerwowało Chińczyków, którzy chcieli dalej mieć ładną wizualnie Mazdę, ale żeby przy okazji szła jak wściekła.

REKLAMA

Lexus LS430 poświęcił się, żeby zostać obudowany Mazdą

Cały układ napędowy z Lexusa LS430 został przeniesiony do Mazdy 6. Tak, cały – silnik, skrzynia, tylne zawieszenie z dyferencjałem i tak, ktoś naprawdę przerobił przednionapędowy samochód z silnikiem w poprzek na tylnonapędowego potwora z wielkim V8 ułożonym wzdłuż. Wymagało to zmiany... mniej więcej wszystkiego. Zaprojektowania samochodu od nowa. To już nie tuning, to raczej coachbuilding. Zobaczcie sami:

Trochę kaszana z tym paleniem gumy, jak na zlocie tuningowym w 2005 r. Ale być może tam to jest nadal modne, nie znam się na chińskiej kulturze motoryzacyjnej aż tak.

Do budowy Mazdy 6 z napędem od Lexusa posłużyły części z Toyoty Crown

To taki wielki sedan sprzedawany w krajach azjatyckich, tradycyjnie z napędem na tylne koła – rodzaj BMW serii 5 od Toyoty, u nas raczej nieznany. Z Crowna przeniesiono tylny wózek, trzeba było też zrobić nowy zbiornik paliwa, nowy układ chłodzenia, przerobić kabinę pod tunel na skrzynię biegów i tysiące innych rzeczy. Najbardziej zadziwia mnie jednak nie to, że udało się wepchać tylny napęd do auta, które zasadniczo go nie miało (OK, jest wersja z 4x4, ale układ napędowy jest rozwiązany inaczej), tylko to, że w jakiś sposób wnętrze pozostało seryjne. Teoretycznie wskaźniki powinny być z Lexusa, ja tu ich nie widzę – Lexus ma dwa duże wskaźniki obok siebie, nie jeden centralny:

mazda 6 tuning
REKLAMA

Jak to wszystko się udało, to nie wiem, ale wiem jedno – odpowiednio dużo czasu, pieniędzy i wiedzy pozwala zbudować najdziwniejszy, najbardziej niecodzienny i nietypowy samochód. A w tym przypadku szczególny respekt za pozostawienie strony wizualnej całkowicie seryjną. Make cars, not wars.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T14:26:08+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:54:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:04:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:35:59+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:10:19+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:53:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:04:40+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:18:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T07:46:35+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:48:11+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:47:50+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T12:50:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-25T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T11:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA